قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است و حتما باید با آن برخورد و به مردم گزارش داده شود گفت: این موضوع نباید مشمول گذر زمان شود.

برخورد با حقوق‌های نجومی نباید مشمول گذر زمان شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر به موضوع حقوق‌های نجومی و فرمایشات مقام معظم رهبری در این رابطه اشاره کرد و اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است و حتما باید برخورد شود و به مردم گزارش داده شود و نباید این موضوع مشمول زمان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه فیش‌های حقوقی نجومی مسؤولان قابل تأمل است و باید در این زمینه به مردم پاسخ داده شود، افزود: درست است که پرداخت‌های حقوق‌های نجومی از استثناءها است اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است.

خطیب جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیئت دولت دولت با ایشان و کلامی از حضرت امیرالمومنین(ع) درخصوص نحوه عملکرد در شرایط فتنه اشاره کرد  و گفت: در شرایط فتنه همچون قضایای سال 88، نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به آزادی فلوجه توسط ارتش عراق و نیروهای مردمی اشاره کرد و  افزود: آزادسازی این شهر از نظر نظامی استراتژیک و خیلی مهم است و نقطه عطفی در میدان جنگ با داعش‌های محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: با آزادسازی شهر فلوجه فعالیت و ارتباط داعشی‌های در سوریه و عراق محدود می‌شود و اگر وضع میدان جنگ به همین شکل ادامه پیدا کند شهر موصول به زودی از لوث داعش‌ها آزاد خواهد شد.

عضو خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: توطئه تجزیه عراق که به وسیله رژیم صهیونیستی و آمریکا پی‌ریزی شده به فضل اللهی در آینده نزدیک خنثی می‌شود.

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع رژیم آل خلیفه و تصمیم به سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین اشاره کرد و اظهار داشت: این امر طبق اسناد معتبر و با نامه پادشاه عربستان به آل‌خلیفه انجام شد و شاید آل‌خلیفه می‌خواهد با این امر داستان شیخ نمر را تکرار یا شیخ نعیم قاسم رهبر شیعیان بحرین را زندانی و تبعیت کند.

وی به واکنش‌های شدید شیعیان نسبت به این موضوع اشاره کرد و گفت: فشارها به مردم بحرین بعد از سفر جان کری به بحرین تشدید شده و تمام این مسائل با چراغ سبز آمریکا و رژیم آل‌سعود انجام می‌شود.

خطیب جمعه تبریز تصریح کرد: وقتی عربستان و آمریکا می‌بینند در تحولات میدانی در سوریه، عراق و یمن داعشی‌ها با شکست مواجه شده‌اند می‌خواهند انتقام این شکست‌ها را شیعیان بحرین بگیرند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد: ما نمازگزاران تبریز ضمن محکوم کردن حرکت آل‌خلیفه اعلام می‌کنیم بدانند نه تنها شیعیان بحرین بلکه تمام مسلمان و آزادیخواهان جهان در مقابل این توطئه و جسارتی که به رهبر شیعیان بحرین شده ایستاده و هرگز بی تفاوت و ساکت نخواهند بود.

وی گفت: حامیان آل خلیفه رژیم صهیونیستی و آمریکا و عربستان بدانند اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین بازی فوق العاده خطرناکی را آغاز کرده‌اند و ادامه این مسئله سرآغاز انتفاضه خونینی خواهد بود و کاسه صبر امت اسلامی لبریز شده و نابودی رژیم آل خلیفه و سعودی را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و با تاکید بر اهمیت و فضیلت این شب‌های سرنوشت ساز، گفت: شب قدر، شب دعا و نیایش است و برگزاری جلسات نیایش عمومی و همگانی قطعا نسبت به جامعه و تک تک افراد مفید و حائز اهمیت خواهد بود.

وی یاد شهیدای هفتم تیر به ویژه آیت الله بهشتی را گرامیداشت داشت و گفت: در این روز مردم فریب خورده آگاه شدن و فرق خادمین و خائنان به ویژه منافقین کوردل را شناختند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.