منابع آگاه وزارت دفاع فرانسه اعلام کردند که پاریس نگران آن است که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا موجب کاهش بلندپروازی‌های نظامی لندن شود و این مساله در نهایت به ضرر قابلیت‌های دفاعی اروپا باشد.

نگرانی فرانسه از آینده اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ژان ایو لودرایان وزیر دفاع فرانسه در مقاله ای که روز چهارشنبه در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شده، از مردم بریتانیا خواسته بود تا به ادامه حضور در اتحادیه اروپا رای بدهند.

وی در این مقاله بر اهمیت روابط نظامی بریتانیا با شرکای اروپایی تاکید کرده بود، آن هم در شرایطی که غرب در حال مقابله با تروریست ها در خاورمیانه و آفریقا است.

وی در این مقاله نوشته است: اروپا با پادشاهی متحد قوی تر خواهد بود و بریتانیا نیز در صورت باقی ماندن در اتحادیه اروپا، امن تر خواهد شد.

یک منبع آگاه وزارت دفاع فرانسه نیز پس از اعلام نتایج همه پرسی روز پنجشنبه بریتانیا ، تاکید کرد: ما یک شریک مهم در اروپا در زمینه همکاری های نظامی داریم و آن بریتانیا است. بریتانیا کشوری است که در صورت لزوم، بهترین شرایط را برای استقرار نیروی نظامی در خارج از اروپا دارد.

وی افزود: همه این مسائل نیاز به ادامه همکاری ما دارد چرا که به نفع منافع ما خواهد بود. ما می خواهیم مطمئن شویم که پس از این همه پرسی، یک عقب نشینی راهبردی از سوی پادشاهی متحد وجود نخواهد داشت.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: روابط نظامی و دفاعی با بریتانیا حفظ خواهد شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.