رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، بدترین رخدادی بوده که به وقوع پیوسته است و احتمالاً اسکاتلند را نیز ترغیب به جدایی از بریتانیا می‌کند.

خروج بریتانیا بدترین رخدادی است که به وقوع پیوسته است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «آلن گریسپن» رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا در مصاحبه روز جمعه (دیروز) با شبکه «سی ان بی سی» تصریح کرد که رأی بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا شروع دوره‌ای بدتر از تاریک‌ترین روزهای اکتبر 1987 می‌باشد.

بریتانیا با 51.9 درصد به خروج از اتحادیه اروپا رأی داد و بازارها را که بر روی کمپین ادامه حضور انگلستان در اتحادیه اروپا سرمایه‌گذاری کرده بودند را بهت زده کرد.

گرینسپن تصریح کرد: «این بدترین دوران از زمانی است که من در بخش دولتی حضور داشتم. هیچ رخدادی به بدی این وجود ندارد، حتی بحران 1987 نیز به بدی این رخداد نبوده است که در آن زمان شاخص داو جونز 23 درصد افت کرد. من در آن زمان فکر می‌کردم که این آخر تمامی مشکلات بالقوه است. این رخداد، تأثیر مخربی دارد که از بین نمی‌رود».

رئیس سابق بانک مرکزی آمریکا ادامه داد که ریشه «مشکل بریتانیا بسیار گسترده است» و ادامه داد که نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا «به طور قطع» موجب می‌شود که «حزب ملی اسکاتلند برای احیای استقلال اسکاتلند، تلاش کند».

گریسپن تصریح کرد که ارز یورو مشکل قریب‌الوقوع است». در حالیکه یورو و منطقه یورو، گام‌های مهمی در جنبشی به سوی اتحاد سیاسی اروپا بود، «هم‌اکنون در حال شکست خوردن است».

وی ادامه داد: «خروج بریتانیا، پایان مجموع مشکلاتی نیست که من همیشه فکر می‌کردم با یورو آغاز می‌شود زیرا یورو مشکل بسیار جدی در بخش جنوبی منطقه یورو است که بودجه آن توسط بخش شمالی و بانک مرکزی اروپا تأمین می‌شود».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.