ایتالیا روز شنبه هشدار داد: در صورتی که اتحادیه اروپا پس از رای انگلیس به خروج از این نهاد، جهت حرکت خود را تغییر ندهد، با خطر فروپاشی روبرو خواهد شد.

ایتالیا درباره فروپاشی اتحادیه اروپا هشدار داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه از رم، پیر کارلو پادوآن وزیر دارایی ایتالیا گفت: آنچه نمی توانستیم تصور کنیم، رخ داده است. دو واکنش به برگزیت نشان داده می شود، مالی و سیاسی، واکنش مالی دستکم اکنون محدود است و من بیشتر نگران واکنش سیاسی به این موضوع هستم.

وی افزود: عوامل زیادی وجود دارند که ممکن است منجر به نتایج گوناگونی از جمله درخواست های دیگری برای جدایی از اتحادیه اروپا شود.
پادوآن به روزنامه کوریره دلاسرا گفت: سران اتحادیه اروپا باید درک کنند که ممکن است که دیگر اوضاع در باره مسائل اصلی مانند شغل، رشد و مهاجرت مانند گذشته نباشد.
پائولو جنتیلونی وزیر امور خارجه ایتالیا نیز هشدار داد: اهمیت کم دادن به خروج انگلیس یا خطر اوج گیری احساسات ضد اتحادیه اروپا در سراسر این قاره، ساده لوحانه خواهد بود.
جنتیلونی در گفت وگو با روزنامه ایل مساژرو گفت: انگلیس تنها کشور در میان 28 عضو اتحادیه اروپا نبود، هر چند که به علت داشتن بازارهای مالی و نفوذ بین المللی، از اهمیت زیادی برخوردار بود.خطر سرایت سیاسی چنان است که ما باید پیام نیرومند و آشکاری بفرستیم که که قصد نوسازی این پروژه اروپایی را داریم.
به گفته پادوآن، اروپا باید با نگرانی های شهروندانش برسر مهاجرت، بیکاری و افزایش نابرابری روبرو شود که به معنای تغییر مقررات بودجه ریاضتی است که رم آن را مسئول تشدید بحران های کنونی می داند.
پادوآن افزود: نابرابری در اروپا به علت ضعیف بودن رشد در حال افزایش است. ایتالیا به مقررات کسری بودجه احترام می گذارد، اما به معنی علاقه داشتن به آنها نیست.
به گفته پادوآن، اوضاعی که ما اکنون در آن قرار داریم استثنائی است. ما باید اولویت های اصلی خود را تغییر دهیم و خواهیم دید که شورای اروپا هفته آینده نشانه پردامنه ای در این مورد همان طور که باید، خواهد فرستاد.
جنتیلونی روز شنبه با همتایانش از بلژیک، فرانسه، آلمان، لوگزامبورگ و هلند که پایه گذاران اتحادیه اروپا هستند برای مذاکره در باره پیامدها و تاثیرهای رای مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، ملاقات کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.