پیشنهاد سردبیر

تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با مسئولان قضایی استان خراسان رضوی، اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی علیه السلام الگوی قضاوت و دادرسی‌های عادلانه عالم بشریت برای تمامی ادوار تاریخ هستند.

  امیرالمؤمنین(ع)؛ اسوه و الگوی قضات و دادرسی‌های عادلانه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از آستان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در این دیدار ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و شهدای هفتم تیرماه 1360 و هفته قوه قضاییه، معیار و الگوی قضات را دستگاه قضا و عدالت امیرالمؤمنین(ع) معرفی و تصریح کرد: سهم قضات در ارتقاء امنیت ملی غیر قابل انکار است.
وی افزود: قضات عادل همچون صخره‌های ثبات آرامش جامعه هستند که اضطراب‌های اجتماعی را مرتفع و امنیت ملی را ارتقا می‌بخشند.

اعتماد عمومی، رکن اساسی امنیت ملی
عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، برخورد متناسب با جرم و صدور به هنگام حکم را در کاهش جرایم و جنایات بسیار موثر خواند و اضافه کرد: عملکرد قضات باید به گونه‌ای باشد که مردم امنیت را در لوای قوه قضاییه عادل، احساس کنند و تحقق این مهم قطعا رضایتمندی بیشتر جامعه از نظام مقدس اسلامی و اعتماد به کارآمدی دستگاه‌های برخاسته از آن را در پی خواهد داشت.
وی اعتماد عمومی را یکی از ارکان اساسی امنیت ملی و پشتوانه نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: برخی کشورها مشروعیت خود را از قدرت نظامی و تسلیحاتی، عده‌ای از ثروت و برخی دیگر از ارتباطات سیاسی می‌گیرند، اما مشروعیت جمهوری اسلامی ایران از اعتماد و دلدادگی عموم مردم سرچشمه می‌گیرد و این اعتماد، سرمایه و پشتوانه بزرگ جمهوری اسلامی است که قضات در پاسداشت آن نقشی بی‌بدیل دارند.
دادستان سابق کل کشور با اشاره به سختی‌ها و دشواری‌های امر قضا، تصریح کرد: کار در قوه قضاییه توانایی ویژه ای می‌طلبد، این قوه جایگاهی است که انسان نه‌تنها باید در برابر فشارهای خارجی ایستادگی کند، بلکه باید در برابر بغض و کین‌های درونی خود نیز بایستد و عادلانه حکم کند.

پیش نیازهای بهره مندی از فضای مجازی
حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت مدیریت فضای مجازی اشاره و با بیان اینکه تاثیرات تهاجم و شبیخون فرهنگی در بسیاری از پرونده‌های قضایی مشهود است. خاطرنشان کرد: فضای مجازی اگر مدیریت و کنترل نشود، تبعات سنگینی را برای کشور و خانواده‌های ما به دنبال خواهد داشت. قطعا بهر‌ه‌گیری از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطات جمعی لازم و ضروری بوده؛ اما نیازمند کنترل و تعیین سازوکار برای آن نیز هست.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: مدیریت و کنترل فضای مجازی منحصر به کشور ما نیست. بسیاری از کشورهای جهان بر فضای مجازی خود مدیریت و نظارت جدی دارند و اینطور نیست که به حال خود رها شده باشد.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی به ارائه گزارش عملکرد مجموعه متبوع خود در سال 94 پرداخت و با اشاره به نقش دستگاه قضایی در سالم سازی جامعه خاطرنشان کرد: تمامی تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در دادگستری استان خراسان رضوی، در راستای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به مراجعان بوده است.
در پایان نیز مسئولان قضایی استان خراسان رضوی، نماز مغرب و عشا را به امامت تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی اقامه و روزه‌ی خود را به همراه ایشان بر سفره اکرام رضوی افطار کردند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.