موسسه بین المللی امور مالی اعلام کرد: پس از رای مردم انگلستان در خروج از اتحادیه اروپا، احتمالا صندوق سرمایه گذاری دولت های کشورهای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان سرمایه گذارانی بزرگ و مهم در انگلیس از این پس فعالیت خود را در این کشور کاهش خواهند داد.

 اعراب حاشیه خلیج فارس سرمایه خود در انگلیس را کاهش می دهند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه کویتی الرای، کریس ارادیان از کارشناسان برجسته بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در موسسه بین المللی امور مالی در گفت وگو با روزنامه 'گلف تایمز' اظهار داشت: این احتمال می رود که بخش قابل توجهی از حجم صندوق سرمایه گذاری کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از بریتانیا به اقتصادهای توسعه یافته دیگری همچون آمریکا و همچنین اقتصادهای نوظهور منتقل شود.
در همین راستا صندوق سرمایه گذاری کشورهای عربستان، کویت، امارات و قطر که همواره در بخش املاک و مستغلات بریتانیا به خصوص در لندن فعال بوده اند به دلیل تردید در نتیجه همه پرسی انگلستان فعالیت خود را کاهش داده اند. 
ارادیان در ادامه اظهار داشت: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از نظر تغییر در نرخ ارز بر شرکت های عربی حاشیه خلیج فارس تاثیر خواهد گذاشت که این مساله به دلیل کاهش ارزش پوند و افت فعالیت های اقتصادی در انگلستان است.
هم اکنون نگرانی هایی نسبت به افزایش نرخ بهره در انگلستان وجود دارد که این مساله منجر به افزایش هزینه وام شرکت های عربی خلیج فارس خواهد شد.
این کارشناس اقتصادی در ادامه تصریح کرد: افزایش هزینه سرمایه گذاری به صورت محدود خواهد بود و با توجه به خروج انگلستان از اتحادیه اروپا احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا برای بار دوم در یکسال نیز پایین است. 
در شرایطی که احتمال می رود نرخ بهره در بریتانیا با افزایش مواجه شود، پیش بینی می شود نرخ سود بانکی در دیگر اقتصادهای توسعه یافته به همین شکل باقی بماند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.