رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان با انتقاد از نابرابری‌های روزافزون اجتماعی و دخالت های بیش از حد بروکسل در امور داخلی اعضا در اتحادیه اروپا خواستاربرگزاری همه پرسی در کشورهای عضو درباره مسائل مهم اروپایی شد.

لزوم همه پرسی در اتحادیه / نابرابری‌های روزافزون در اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، "سارا واگن کنشت"، رئیس فراکسیون چپ های آلمان در گفتگو با روزنامه آلمانی "دی ولت"، به مسئله رای انگلیسی ها به خروج از این اتحادیه پرداخته و گفت: ما باید توجه داشته باشیم که اتحادیه اروپا خیلی اعتماد خود را از دست داده است. این مسئله به نابرابری های روزافزون اجتماعی مرتبط است. طبقه متوسط در حال کاهش است و انسان ها از سقوط می ترسند. نهادهای بروکسل به عنوان ساختار قدرتی غیر دموکراتیک و غیر شفاف تبدیل می شوند که به خصوص منافع شرکت های بزرگ را در نظر می گیرند.

وی همچنین به اختلاف طبقاتی بالا در اتحادیه اروپا و خروج گسترده نیروهای کار از شرق و جنوب اروپا اشاره کرده و در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: بحران اقتصادی و بیکاری بالا در جنوب اروپا نباید بیش از این دست کم گرفته شود و از طریق دیکته کردن سیاست های ریاضتی تقویت شود.

این سیاستمدار بلند پایه حزب چپ پارلمان آلمان همچنین تصریح کرد که دموکراسی نباید بیش از این نادیده گرفته شود.

وی همچنین از کمیسیون اروپایی خواست که به حکومت کردن در کشورهای عضو این اتحادیه یا در پارلمان های ملی خاتمه دهد. استقلال و تصمیم گیری مستقل درباره بودجه شخصی و سیاست اقتصادی، هسته هر دموکراسی است. یورو متاسفانه به تقویت عدم تعادل در اروپا کمک کرده است.

رئیس فراکسیون حزب چپ پارلمان آلمان همچنین تصریح کرد که اروپا باید یک برنامه ضد بحران عظیم را راه اندازی کند. تا زمانی که انسان ها این شرایط را تجربه می کنند که از طریق دخالت های بروکسل حقوق بازنشستگی آن ها کاهش پیدا کرده و شغل هایشان متزلزل تر می شود ما نباید تعجب کنیم که مخالفان این اتحادیه افزایش پیدا می کنند.

وی همچنین خواستار اصلاح پیمان لیسبون برای مقابله با بحران اقتصادی در این اتحادیه شده و در بخش دیگری از این گفتگو مرکل را مقصر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شرایط بد امروز این اتحادیه دانسته و گفت: برتری و توفق و استیلای آلمان و تک روی های دائمی صدر اعظم آلمان کمکی به تقویت انسجام این اتحادیه نمی کند.

واگن کنشت در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد ما همواره دموکراسی مستقیم بیشتر را درخواست کرده ایم. طبیعتا انسان ها باید بتوانند خودشان تصمیم بگیرند در کدام اروپا آن ها می خواهند زندگی کنند. به جای ترس از همه پرسی ها سیاست اروپایی باید به گونه ای تغییر داده شود که انسان ها دوباره به یک اروپای مشترک امید پیدا کنند.

من این را درست می دانم که به مردم این شانس را بدهیم که بتوانند درباره مسائل مهمی مانند قرارداد تجارت آزاد دو سوی آتلانتیک موسوم به "تی تی آی پی" یا قراردادهای اروپایی رای گیری کنند. ما می خواهیم اروپا را به گونه ای تغییر دهیم که دچار فروپاشی نشود. درباره قراردادهای جدید باید در هر کشوری رای گیری شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.