مدیر مرکز پژوهش‌ها و رسانه خاورمیانه با تأکید بر اهمیت بزرگداشت روز جهانی قدس گفت که امام خمینی با اعلام روز قدس هشیاری جهان اسلام درباره فلسطین را در میان تمام نسل‌ها زنده نگه داشت.

امام خمینی با اعلام روز قدس هشیاری جهان اسلام درباره فلسطین را در تمامی نسل‌ها زنده نگه داشت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، ماه رمضان سال 1358 خورشیدی بود که  امام خمینی، در پیامی، آخرین جمعه ماه رمضان هر سال را به‌عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند. از آن پس، همه‌ساله در آخرین جمعه ماه رمضان، مردم با شعارهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «آمریکا عدوّالله» و «اسرائیل عدوّالله»، خواستار رهایی بیت المقدس از چنگال نظام صهیونیستی می‌شوند و با حضور پرشور خویش، حمایت خود را از مردم فلسطین و مبارزات آنان تا آزادی قدس شریف اعلام می‌کنند. این روز را نه‌تنها ملت ایران بلکه مردم بسیاری از کشورهای مسلمان دیگر و حتی دیگر کشورها پاس می‌دارند.

"غالب قندیل" مدیر مرکز پژوهشها و رسانه خاورمیانه در مصاحبه با خبرنگاری بین الملل خبرگزاری تسنیم به تشریح دلایل اهمیت روز جهانی قدس پرداخت.

وی در این مصاحبه گفت: موضوع فلسطین همچنان موضوع زنده است و ملتی این موضوع را به پیش می‌برد که توانایی‌های خود را در مقاومت و مقابله با صهیونیست‌ها ثابت کرده است. تا زمانی که شهرک سازی‌ها در سرزمین‌های سال 1948 و 1968 ادامه دارد همچنان فلسطینی‌ها به دفاع از سرزمین خود در مقابل شهرک سازی‌ها خواهند ایستاد و تمامی طرحهای صهیونیست‌ها را ناکام خواهند گذاشت.

فلسطینی‌های بیشتری به گزینه مقابله مسلحانه با صهیونیست‌ها فکر می‌کنند

قندیل افزود: روز به روز فلسطینی‌های بیشتری به دنیا می‌آیند که به گزینه حمل سلاح و مقابله مسلحانه در برابر اشغالگران خواهند پیوست این خلاصه عبرت تاریخی است که از سال 1948 تاکنون در آن زندگی می‌کنیم. قانون همچنان همان است و نه سعودی‌ها و نه هیچ کشور سرسپرده دیگر و نه هیچ کشور وابسته دیگری به آمریکا و صهیونیست‌ها توانایی تغییر آن را ندارند. هرآنچه تا امروز گذشته است افزایش پیشروی صهیونیست‌ها در اراضی فلسطینی‌ها بوده است.

امام خمینی رهبری انقلابی نه‌فقط در عرصه اسلامی بلکه در عرصه جهانی است

مدیر مرکز پژوهشها و رسانه خاورمیانه در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت روز قدس گفت: امام خمینی رهبری انقلابی نه‌فقط در عرصه اسلامی بلکه در عرصه جهانی است و دیدگاه وی نسبت به موضوع فلسطین به مرکزیت این موضوع میان مسلمانان اعراب و تمامی آزادگان جهان است و زمانی که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس معرفی کرد به‌دنبال آن بود که همچنان هوشیاری در جهان اسلام درباره موضوع فلسطین را در میان تمامی نسلهای آینده زنده نگاه دارد و این اقدام وی باعث شده است که موضوع فلسطین و قدس همچنان زنده و پایدار باقی بماند و از زمانی که امام خمینی آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان روز قدس معرفی کرد هرساله شاهد گسترش راهپیمایی‌ها در سرتاسر جهان هستیم و دایره هوشیاری درباره موضوع فلسطین در حال توسعه است و وی یکی از منحصر به فردترین رهبرانی بوده که دانست چگونه موضوع فلسطین را در تمامی ابعاد آن مطرح کرده و به پیش ببرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.