کسی که در دعای عهد می خواند خدایا! مرا از حمایت کنندگان آن حضرت(عج) قرار بده، منظور و مقصودش، تنها دفاع از شخص حضرت(عج) نیست بلکه منظور دفاع از آرمان ها، اهداف و برنامه های امام مهدی(عج) است.

حمایت از فلسطین اجابت دعای «اللهم اجعل المحامین عنه»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، مدیر ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت در تبیین وظایف منتظران نسبت به روز قدس و ارتباط این روز با آرمان ها و سبک زندگی مهدوی تصریح کرد: یکی از اهداف حضرت امام مهدی علیه السلام، گسترش عدالت و ظلم ستیزی و جلوگیری از ظلم است. وقتی ما در دعای عهد می خوانیم «المحامین عنه؛ ما را از دفاع کنندگان و حمایت کنندگان آن حضرت قرار ده» طبیعی است که منظور و مقصود، دفاع از شخص حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه به تنهایی نیست بلکه منظور دفاع از آرمان ها، اهداف و برنامه های آن حضرت (عج) است.

 

وی افزود: طبعا این نگاه را باید امروز در دوران غیبت به عنوان یک انسان منتظر در خود ایجاد کرده و تمرین کنیم تا بتوانیم این فرهنگ را گسترش دهیم، همچنین در این زمینه فرهنگسازی کنیم تا در دوران ظهور به فضل الهی یاریگر فضای ظلم ستیزی آن دوران باشیم.

کارشناس مهدوی ابراز کرد: شما امروز می بینید کسانی که به دنبال ایجاد ظلم و فساد و .. در جهان هستند تا چه حد یکدیگر را همراهی و کمک می کنند. به عنوان مثال آمریکا تا چه میزان اسراییل را برای توسعه برنامه های خود یاری و مساعدت می کند؟ حال چگونه است که آنها در گسترش فضای ظلم کمک می کنند و ما به مبارزه با آن کمک نکنیم؟ افرادی که در فضای ترویج فساد و بی بند و باری فعالیت می کنند نیز به همین شکل از هم حمایت می کنند؛ آیا ما در مبارزه با آنها نباید پشتیبان یکدیگر باشیم؟

حجت الاسلام نصوری بیان کرد: نمی شود من به عنوان یک انسان منتظر در دعای ندبه چنین بخوانم که «این مذل الاعداء؛ کجاست خوار کننده دشمنان» و ندبه کنم که اماما کجایی تا بیایی و ظلم ها و فسادها را از میان برداری؟؟ اما خودم در مقابل ظلم و ستم اقدامی نکنم و موضعی نداشته باشم.

مدیر ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: آن نگاه پویا را اگر کسی نداشته باشد نمی توان او را منتظر نامید. انسان منتظر کسی است که باید در نگرش کلان خود، نگاهی بر اساس آرمان های امام زمان علیه السلام ایجاد کند و نمونه ای از این آرمان ها، مبارزه با ظلم و ستم است. بنابراین باید این نگاه تبدیل به یک فرهنگ شود.    

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.