مسئولان فلسطینی با تاکید بر اینکه شعارهای بان‌کی‌مون دردی از ملت فلسطین دوا نمی‌کند، تاکید کرد: تا زمانی که جامعه بین‌الملل رژیم صهیونیستی را وادار به اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل نکند، اشغالگری این رژیم پایان نمی‌پذیرد.

شعارهایی که دردی دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «بسام الصالحی»، دبیر کل حزب الشعب فلسطین سفر بان‌کی مون، دبیر کل سازمان ملل به سرزمین های فلسطینی را بی نتیجه خواند.

جهان نباید راهی برای گریز اسرائیل از اجرای قطعنامه‌ها باز کند

وی افزود: بان کی مون با دیدار از غزه و اعتراض به محاصره این منطقه سعی در نشان دادن حرکتی انسان دوستانه در قبال فلسطینیان داشت و اظهارات وی درباره ضرورت مداخله سازمان ملل برای پایان دادن به اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی بسیار حائز اهمیت بود، بنابراین اگر دبیر کل سازمان ملل بر این موضع خود پافشاری کند می‌تواند این سفر نتیجه مهمی داشته باشد والا شعار دادن دردی را دوا نمی‌کند.

الصالحی بر ضرورت موضع گیری قاطع و متحد فلسطینیان در خصوص پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در سرزمین های فلسطینی تاکید کرد و گفت: جهان نیز باید قطعنامه‌های سازمان ملل درباره حق بازگشت آوارگان فلسطینی را به رسمیت شناسد نه اینکه راهی برای گریز اسرائیل از اجرای این قطعنامه‌ها باز کند.

شعارهای بان کی‌مون دردی از ملت فلسطین دوا نمی کند

«مصطفی البرغوثی»، دبیر کل طرح ملی فلسطین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس سخنان بان کی مون در غزه را خوب و دلچسب توصیف کرد و افزود: اما مشکل اینجاست که اظهارات صرف دبیر کل سازمان ملل درباره حق فلسطینیان در خلاص شدن از چنگ اشغالگران و تشکیل کشور مستقل مثل بیانیه هایی است که وی در محکومیت جنایات علیه مستضعفان در سرتاسر جهان صادر می‌کند و چیزی را عوض نمی‌کند.

البرغوثی گفت: تا زمانی که جامعه بین المللی تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال نکند اوضاع در سرزمین‌های فلسطینی تغییر نخواهد کرد، چرا که اسرائیل طی همه چند دهه گذشته نه تنها از سرزمین‌های فلسطینی عقب نشینی نکرده بلکه با ادامه شهرک‌سازی‌ها در مخالفت با تشکیل کشور مستقل فلسطینی سماجت بیش‌تری به خرج داده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.