خیانت میهمان (صهیونیست‌ها) بر میزبان، رفتار ناجوانمردانه اعراب و اختلاف نظر گروه‌های حاکم در فلسطین از نشانه‌های مظلومیت مردم این کشور است.

خیانت صهیونیست‌ها در حق میزبان مظلوم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، ملت فلسطین بیش ازیک قرن است که ازرفتار ظالمانه یهود رنج می برد. با تصرف فلسطین ازسوی  انگلیس درسال 1917 ، زمزمه تشکیل دولت یهود نیز شنیده می شد. در ابتدا دولت های منطقه با حضور یهود و اقدامات کاسبکارانه و موزیانه ثروتمندان آن در سرزمین فلسطین مخالفت می کردند و درواقع می دانستند که چه اتفاق نامبارکی درمنطقه درحال شکل گیری است .اما با ضعف وسستی آنها وقدرت انگلیس نتوانستند کاری از پیش ببردند. به طوری که این کشور یک روز پس از عقب نشینی و تخلیه خاک فلسطین، رویای تئودور هرتزل را در زمینه تشکیل کشوریهود جامه عمل پوشاندند؛ دولتی که با حمایت غرب وچشم پوشی آنها بر اشغال گری،خشونت و اقتدار نظامی اسرائیل به وجود آمد.نگارنده اعتقاد دارد که فلسطین حقیقتا مظلوم است واین مظلومیت نشانه های زیادی  داردکه دراین نوشتار به چند مورد مهم اشاره می شود:

1. اولین نشانه مظلومیت تاریخی فلسطین خیانت میهمان برمیزبان بود.یهود که به سرزمین فلسطین پناه آورد بود، همچون میهمانی ازنان وسفره فلسطینی ها می خورد.اما ناگهان همانند مارافسرده سربرآورد ، نیرو گرفت و  با پشتیبانی صهیونیسم جهانی و کشورهای غربی سرزمین فلسطین را تصرف کردد و در14 ماه می 1948 خود را به عنوان کشور مستقل اسرائیل معرفی کردد! چه مظلومیتی بالاتر از این که پناهنده دزد،خائن و متجاوز ازآب درآید.

درواقع، یهود می دانستند که برای چه به فلسطین آمده اند و چرا باید اززمینداران بزرگ فلسطینی زمین بخرند! این درحالی است  بعد ازاعلام دولت اسرائیل  بدون اینکه نیازی به خرید بیشتر زمین باشد ، با تصرف سرزمین فلسطینیان دولت خود را تثبیت کرد.به طوری که از زمان تشکیل  غیرقانونی رژیم اسرائیل،این سرزمین ، همچنان درتصرف و اشغال صهیونیست هاست.

2. نشانه دیگرمظلومیت فلسطین رفتار ناجوانمردانه کشورهای همزبان , یعنی عرب است که هیچ وقت دست فلسطینی ها را آنطورکه شایسته باشد، نگرفته اند.این درحالی است که تفرق ،جهت گیری وتشتت سیاسی آنان سبب تقویت بیشتر اسرائیل شده است.68 سال است که اسرائیل سرزمین فلسطین را اشغال کرده است. باید پرسید که دولت های مذکور چه لطفی درحق فلسطینی ها کرده اند؛ جز اینکه با رفتار منفعل خود سبب اقتدار و نیروگرفتن بیشتر اسرائیل شده اند! فلسطینی ها همچون حافظ شیرین سخن چنین برزبان می آورند:

مازیاران چشم یاری داشتیم/ خود غلط بود آنچه می پنداشتیم

3. تردیدی نیست که یکی از راه های تقویت اسرائیل تشدید اختلاف وستیزکشورهای مسلمان خاورمیانه با یکدیگیر است.غرب نیز این را بخوبی می داند و با سیاست های تفرقه افکنانه خود کشورهای مذکور را ازآرامش،صلح ، دوستی و برادری دورکرده است.این اختلافات به ویژه برسر فلسطین  نتیجه روشن و مشخصی هم دارد و آن اینکه موضوع فلسطین از مسئله اول جهان اسلام خارج شود. سیاست های یک بام و دوهوای جهان اسلام موجبات غفلت ازمسئله فلسطین را تشدید کرده است.

4. مظلومیت دیگر مردم فلسطین اختلاف نظروعمل گروه های حاکم برآن است.فتح و حماس دوسازمان اصلی فلسطین است.اینها باید اهمیت مسئله را درک کنند و با اختلاف خود فرصت بیشتری را به طرف اسرائیلی ندهند.تردیدی نیست که آنها با اتحاد وهمفکری بهتر می توانند از حقوق ملت مسلمان فلسطین دفاع کنند.اختلاف آنها به موضع گیری متفاوت کشورهای اسلامی نیز منجرمی شود.

5. مظلومیت دیگر فلسطینی ها رفتار دوگانه کشورها و نهاد های بین المللی است.آنها هیچ وقت ازحقوق فلسطین به طور کامل حمایت نکرده اند.سازمان ملل می داند که اسرائیل قطعنامه های آنرا نقض می کند اما درعمل هیچ اقدام محسوس وموثری به عمل نمی آورد.درواقع، حقیقت فدای مصلحت شده است.امری که متاسفانه ، دربیشتر اوقات چنین است.یعنی همیشه مصلحت بر حقیقت علبه پیدامی کندوبدین ترتیب ،چراغ حقیقت خاموش می شود.اما اینکه هرمصلحتی به حقیقت منجرشود امری است قابل تامل !

6. نشانه دیگر مظلومیت فلسطین موضع گیری منفعلانه کشورهای مسلمان نسبت به فلسطین است.آنها به خاطر هراسی که از کشورهای غربی و اسرائیل دارند ، طبق معمول دوست ندارند موضوع مظلومیت فلسطین دررسانه های همگانی وگفتگوهای رسمی وغیرآن مطرح شود!چرا که تصورمی کنند منافع ملی آنان به خطر خواهد افتاد وهمین امر سبب می شود که هیچ وقت مسئله فلسطین به طور عمیق بررسی نشود.

7. نشانه دیگر این مظلومیت به رفتارکشورهای غربی برمی گردد .آنان ازیک طرف ازدموکراسی و حقوق بشر دفاع می کنند و حتی از نهادهایی که ازحقوق حیوانان دفاع می کنند، پشتیبانی لازم را به عمل می آورند.ازسوی دیگر، این همه ظلم وبی عدالتی اسرائیل نسبت به ملت مظلوم فلسطین را نادیده می گیرند وبه نقض حقوق آنان ازسوی رژیم صهیونیستی اعتراض جدی نمی کنند.بلکه منافع خود را درحمایت ازاین دولت اشغالی می بینند!

8. نشانه دیگر این مظلومیت اینکه جمهوری اسلامی ایران 36 سال است راهپیمایی روز قدس را برگزارمی کند.اما همیشه کشورهای مسلمان دیگربا حساسیت ونگرانی به این راهپیمایی نگاه کرده اند! این درحالی است که اگر آنها  وجاهت و ارزش این روز را خوب مطالعه وبررسی می کردند، جایگاه فلسطین ارتقا یافته بود.

9. مظلومیت دیگر مردم فلسطین به رفتار زشت گروه های افراطی برمی گردد.آنان با ایجاد رعب ،وحشت و ترور درکشورهای اسلامی و غربی مسئله فلسطین را درسایه قرارمی دهند.به بیان دیگر، بدون اینکه اقدامات خودشان فایده ای داشته باشد، خواسته و ناخواسته از مطرح شدن حقوق فلسطینیان نیز جلوگیری می کنند.

10. وبالآخره مظلومیت دیگر فلسطین این است که با مرور زمان اسرائیل قوی تر وبا ثبات تر می شود و درمقابل ، دولت ومردم فلسطین مستاصل و بی پناه تر ! به طوری که دولت غاصب اسرائیل بعد ازگذشت 68 سال ازاشغال خود واین همه درگیری و جنگ حتی حاضر نیست نقش حداقلی نیز  برای مردم فلسطینیان در اداره کشور خود قائل شود.

به امید روزی که این همه رنج،آوارگی و زیان مردم فلسطین دراثرایستادگی و پافشاری آنان وهمت وهمراهی کشورهای اسلامی وسازمان های بین المللی سرانجام مسرت بخشی داشته باشد واین مردم نیز همچون ملت های دیگر،دگرباره پرچم فلسطین را درسراسر سرزمین خود بنشانند. 

علی حکیم پور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در قرقیزستان- بیشکک

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.