قدس آنلاین- تبریز: دبیر جشنواره و مسابقه طراحی سوغات و هدایای ارس گفت: این جشنواره از ۱۴ تیرماه سال جاری با اعلام فراخوان آغاز می‌شود.

جشنواره و مسابقه طراحی سوغات و هدایای ارس برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  ابراهیم نصیری اظهار داشت: جشنواره در سه محور معرفی صنایع‌دستی، ابنیه تاریخی و مناظر طبیعی ارس تعریف شده است و طی فراخوان از هنرمندان و علاقه‌مندان کل کشور دعوت خواهد شد تا طرح‌های خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: طرح‌های ارسالی توسط گروه متخصص داوری و چند اثر به‌عنوان اثر منتخب برگزیده خواهد شد و به نفرات برگزیده هدایای نفیس از سوی سازمان اهداء می‌شود.

نصیری بابیان اینکه بعد از داوری، ماکت اولیه طرح‌ها تولید و به‌صورت یک نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته و نظرات بازدیدکنندگان نیز در این خصوص اخذ خواهد شد، اظهار داشت: طرح‌های برگزیده این جشنواره به تولید انبوه رسیده و از طریق فروشگاه‌های عرضه سوغات و صنایع‌دستی به گردشگران و علاقه‌مندان عرضه خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ورود سالانه بیش از 6 میلیون مسافر و گردشگر به منطقه آزاد ارس و تنوع صنایع‌دستی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه، و نیاز به تعریف سوغات ارس در قالب صنایع‌دستی موجب شد تا جشنواره و مسابقه طراحی سوغات و هدایای ارس را برگزار کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد تا نتایج این جشنواره بتواند معرف فرهنگ و هویت تاریخی منطقه بوده و باسلیقه گردشگران و بازار داخل و خارج همسو باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.