"هیبت الله آخوندزاده" سرکرده جدید طالبان افغانستان روز شنبه در نخستین پیام خود که به مناسبت عید فطر منتشر شد، از آمریکایی ها خواست به اشغال این کشور پایان دهند.

 به اشغال افغانستان پایان دهید!

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ ملا آخوندزاده که 25 مه جانشین ملامنصور شد، در «پیامی به اشغالگران آمریکایی و متحدان آن» نوشت: «به جای استفاده بی فایده از قدرت و زور خود، واقعیت را بپذیرید.»

سرکرده جدید طالبان افغانستان در این پیام نوشت: «پیام ما به آمریکایی ها و متحدان آنها این است: مسلمانان افغان نه از قدرت شما می ترسند، نه از ترفندهای شما. آنها شهادت در برابر شما را به عنوان هدف والای زندگی خود می دانند.»

وی با اشاره به جنگ های انگلیس و اتحاد جماهیر شوروی سابق در افغانستان -دو ارتش بزرگی که تلاش های آنها برای اشغال افغانستان به شکست خونینی انجامید- هشدار داد: « شما در برابر یک گروه یا یک جناح قرار ندارید، بلکه در مقابل یک ملت هستید. شما پیروز نخواهید شد.»

وی ضمن دعوت از آمریکایی ها و متحدانش برای در نظر گرفتن یک «راه حل مسالمت آمیز به جای توسل به زور» خاطرنشان کرد: « افغان ها نظام ایجاد شده توسط اشغالگران را نمی پذیرند.»

طالبان معمولا در هر یک از عیدهای بزرگ مسلمانان -عید فطر که اواسط این هفته خواهد بود و عید سعید قربان که اواسط ماه سپتامبر برگزار می شود- پیام هایی ارسال می کنند.

ملا هیبت الله آخوندزاده تقریبا 50 ساله که شهرت چندانی نداشت، تنها چهار روز پس از مرگ سلف خود ملا منصور به عنوان سرکرده طالبان افغانستان انتخاب شد. ملامنصور 21 مه در حمله یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در خاک پاکستان در مرز با افغانستان کشته شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.