انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر ضمن انتقاد از برگزاری افطاری‌های مختلط در این دانشگاه، اعلام کرد: از مسئولین دانشگاه درخواست می‌شود تا در این مسائل از کوچکترین اهمالی دوری کرده و قاطعانه با این افراد برخورد کنند.

مسئولان با خاطیان ماجرای افطاری‌های مختلط قاطعانه برخورد کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با انتشار بیانیه‌ای ضمن انتقاد از برگزاری افطاری‌های مختلط در این دانشگاه، اعلام کرد: از مسئولین دانشگاه درخواست می‌شود تا در این مسائل از کوچکترین اهمالی دوری کرده و قاطعانه با این افراد برخورد کنند این حداقل کار ممکن است تا بتوان مسیر اصلاح و فرهنگ‌سازی اسلامی را در دانشگاه به منصه ظهور رساند.

این تشکل دانشجویی در ابتدای بیانیه خود آورده است: چندی است که فضای عطرآگین دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تلاطم جسارتی عظیم قرار گرفته است. نفس‌های تربیت نشده در درگاه باری تعالی، بی‌پروا حرمت ماه مبارک را نگه نداشته و مسبب برگزاری افطاری‌هایی شدند که قلب هر مومنی را به درد می‌آورد و خاطر هر انسانی را آزرده می‌کند.

در قسمت دیگری از این بیانیه تاکید شد: بسیار قبل‌تر از برگزاری این مراسم‌ها ، تذکرِ دلسوزان و مذهبی‌ها به حفظ شئون سفره مهمانی خدا به آنهاگوشزد شده بود و به‌همین علت بود عده‌ای از مذهبیون در این مراسمات شرکت کردند اما از اعتماد آنان سوء استفاده شد و نبود گستاخی‌ای که انجام نشود...و جسورانه بر حرمت روزه گیری تاختند.

در ادامه این بیانیه آمده است: ورای روزه‌خواری‌های قبل از این مراسم‌ها و وضع زننده پوشش خارج از عرف عده‌ای، اختلاط بر این فضاحت می‌افزود. پس از اطلاع مسئولین، ریاست دانشگاه در اسرع وقت حکم به برگزاری افطاری با معیارهای اسلامی دادند که جای تقدیر و تشکر دارد اما هوچی‌گری این عده آغازی بر پایان ظاهر اسلامیشان بود، از اسلام و  انسانیت زبان می‌رانند اما مغز لیبرال آنها حکم بر عمل خلاف اسلام می‌دهد.

در قسمت دیگری از این بیانیه تصریح شد: همین‌هایند که به هرجای دین که با نفسشان مخالفت کرد کافرند و آنقدر جری شده‌اند که برای مسئولین دانشگاه خط و نشان هم می‌کشند، همان بهتر که افطارشان را در فضایی خارج از محیط مقدس دانشگاه بگیرند این عده گستاخی را به حدی رسانده‌اند که احکام اسلام عزیز را همچون اسلافشان خلاف انسانیت مطرح می‌کنند.

این تشکل دانشجویی در ادامه این بیانیه تاکید کرد: بله هرکس به درگاه غرب و تعالیم منحطش زانو زند انسانیت را هم از یاد می‌برد. امروز انتشار یک بیانیه مجهول الهویه و سراسر توهین آنهم با اختلاف چند دقیقه در کانالهای شبکه اجتماعی تلگرامشان، یکی بودن این سه تشکل را بیش از پیش در اذهان نمایان می‌سازد و احتمال آن می‌رود که حتی مدیر کانال تلگرامیشان هم یکسان است.

در ادامه آمده است: حال که این جماعت ظاهرگرا که در اتفاق اخیر حتی ظواهر را نیز رعایت نکردند و خسارت‌های جبران ناپذیری را به حیثیت و کیان داشگاه وارد کردند سوالی که ایجاد می‌شود این‌است که چرا با آنها برخورد نمی‌شود ؟ چرا از سرایت سیب‌های گندیده بوستان امیرکبیر به اهالی این مهد علم و پیشرفت جلوگیری نمی‌شود؟

این تشکل دانشجویی در پایان بیانیه خود اظهار داشت: از مسولین دانشگاه درخواست می‌شود تا در این مسائل از کوچکترین اهمالی دوری کرده و قاطعانه با این افراد برخورد کنند این حداقل کار ممکن است تا بتوان مسیر اصلاح و فرهنگ‌سازی اسلامی را در دانشگاه به منصه ظهور رساند. باشد که با ظهور منجیِ عالم عدالت در زمین گسترانیده شود و ساختارهای شرک و نفاق را در هم کوبد و ما کوچکترین سربازشان باشیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.