'تونی بلر' نخست وزیر اسبق انگلیس در مصاحبه اختصاصی با شبکه انگلیسی 'اسکای نیوز' درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (برگزیت) گفت که خواست و اراده مردم می تواند تغییر کند.

تونی بلر: خواست و اراده مردم می تواند تغییر کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، تونی بلر روز یکشنبه درباره همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به این شبکه خبری گفت که انگلیسی ها باید 'گزینه های خود را باز نگاه دارند.'
نخست وزیر اسبق انگلیس افزود: یکی از دلایلی که ما باید گزینه هایمان را باز نگاه داریم این است که خواسته های مردم می تواند تغییر کند.
بلر گفت: رای اکثر مردم در همه پرسی به ترک اتحادیه اروپا بود، اما ما هیچ ایده ای نداریم که چه چیزی در آن سوی خروج قرار دارد و مذاکرات پیچیده و زیادی باید انجام شود.
وی افزود: لازم است ببینیم که دقیقا پیشنهادها چیست؟ و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چه شکلی است؟
بلر در ادامه گفت که بعنوان یک کشور ما باید گزینه های خود را باز نگه داریم چرا که در حال حاضر نمی دانیم پس از خروج چه چیزی در انتظارمان است.
نخست وزیر پیشین انگلیس در این مصاحبه ادعاها و وعده های طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در جریان کارزار همه پرسی زیر سوال برد.
وی گفت: اجازه دهید دراین باره کاملا صریح باشیم، برخی از ادعاهای مطرح شده در مورد برگزیت، فرو پاشیده است.
تونی بلر و دیگر مخالفان برگزیت، در حالی خواستار تغییر در نتیجه همه پرسی 23 ژوئن برابر با سوم تیرماه هستند که 'متئو رنتزی' نخست وزیر ایتالیا در مورخ هشتم تیرماه و ساعاتی پیش از دیدار دیوید کامرون با سران اتحادیه اروپا به شبکه تلویزیونی 'سی ان ان ' گفته بود که انگلیس راهی جز خروج از اتحادیه اروپا ندارد.
در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) طرفداران خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با کسب حدود 52درصد آرا مردمی به پیروزی رسیدند. 
اکنون برخی طرف های اروپایی خواهان اجرای فوری فرایند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و عملیاتی کردن 'ماده 50' پیمان لیسبون از سوی دولت لندن هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.