وزیر امور خارجه انگلیس گفت، این واقعا "بی معنی" است که ما بدون آن که اتحادیه اروپا تعهدی به انگلیسی‌های ساکن این اتحادیه داشته باشد به طور یکجانبه تضمین کنیم که شهروندان اتحادیه اروپا می‌توانند به سکونتشان در بریتانیا ادامه دهند.

 تعهد یکجانبه ما به شهروندان اتحادیه اروپا بی معنی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، فیلیپ هاموند، وزیر امور خارجه انگلیس اظهار کرد، کشورش باید مستقیما با نتیجه همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا و چیزی که این همه پرسی درباره پایان جابجایی آزاد تبعه‌های اتحادیه اروپا به منظور کنترل مهاجران می گوید روبرو شود.

به گفته هاموند این به معنی مذاکرات دو جانبه با "کشورهای کلیدی" اروپا به جای کل اتحادیه اروپا از طریق کمیسیون اروپا است تا توافقی  بر سر این مساله به دست آید.

هاموند در مصاحبه با رادیو بی.بی.سی خاطر نشان کرد: من امیدوارم بتوانیم به موضعی برسیم که به تبعه‌های اتحادیه اروپا که در بریتانیا زندگی می کنند و همین طور به بریتانیایی‌هایی که در دیگر کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند بگوییم که همه چیز روبراه است و شما می توانید به اقامتتان ادامه دهید.

وی افزود: اما فعلا شما نمی توانید چنین چیزی را فرض بگیرید و ما باید آن را با شرکای سابقمان در اتحادیه اروپا مورد مذاکره قرار دهیم.

هاموند گفت: زمانی که شما وارد یک مذاکرات می شوید همه گزینه ها در حال تغییر و تحول و روی میز است و این بی معنی است که ما نسبت به شهروندان اتحادیه اروپای ساکن بریتانیا تعهدی را بعد از خروجمان از این اتحادیه داشته باشیم بدون آن که تعهد مشابهی را از اتحادیه اروپا در خصوص شهروندان بریتانیایی ساکن این اتحادیه دریافت کنیم.

در همین حال هاموند اظهار داشت، کشورش به دنبال استخدام مذاکره کنندگان تجاری خارجی است تا به انگلیس در چالش انعقاد توافقات تجاری جدید با کشورهای اروپایی و دیگر کشورها کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.