رژیم صهیونیستی مجوز ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی را در شهرک های غیرقانونی صهیونیست نشین در کرانه باختری صادر کرد؛ اقدامی که می تواند تنش در فلسطین اشغالی را تشدید کند.

ادامه ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در بیت المقدس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره اجازه ساخت 560 واحد مسکونی در شهرک 'معال آدومیم' در شرق بیت المقدس امروز (دوشنبه) به اطلاع شهردار این شهرک رسید.
بر اساس گزارش رسانه ها، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرده که 240 واحد مسکونی جدید در محله های صهیونیست نشین شرق بیت المقدس ساخته خواهد شد.
رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال 1967 شرق بیت المقدس را اشغال و بعدها آن را ضمیمه دیگر مناطق اشغالی کرد؛ اقدامی که هیچگاه از سوی جامعه بین المللی به رسمیت شناخته نشد.
این رژیم بیت المقدس را مرکز حکومت خود می داند، در حالی که فلسطینیان اعلام کرده اند که بخش شرقی شهر بیت المقدس پایتخت کشور آینده شان است.
مساله بیت المقدس که محل سکونت بیش از 300 هزار فلسطینی است از مهم ترین مسایل مناقشه با رژیم صهیونیستی به شمار می رود.
به موجب قوانین بین المللی و ماده 49 کنوانسیون چهارم ژنو، شهرک سازی در اراضی اشغالی غیرقانونی و انتقال جمعیت توسط قدرت اشغالگر به مناطق اشغالی منع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.