قدس آنلاین - گیلان - مریم غلام پور : مدیرکل بهزیستی گیلان با بیان اینکه جمع‌آوری زکات فطره می‌تواند بخشی از نیاز جامعه هدف این نهاد را تأمین کند، گفت: ۳۲ هزار معلول و بالغ بر ۴۳ هزار خانواده معلولان زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند.

۳۲ هزار معلول زیرپوشش بهزیستی گیلان هستند/ جمع‌آوری زکات فطره برای نیازمندان بهزیستی

محمدرضا پارسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما با تبریک فرا رسیدن عید سعید فطر به برنامه‌ریزی برای جمع‌آوری زکات فطره مردم اشاره کرد.

وی با بیان اینکه بیشترین افرادی که زیرپوشش بهزیستی هستند معلولان جسمی حرکتی و ذهنی، بیماری مزمن و ... را شامل می‌شوند، اظهار کرد: بیش از 32 هزار معلول و بالغ بر 43 هزار خانواده معلولان زیرپوشش بهزیستی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی گیلان افراد بدسرپرست یا بی‌سرپرست و ... را از دیگر مددجویان بهزیستی عنوان کرد و افزود: خدمات بهزیستی به طیف گسترده‌ای از مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 80 موسسه و مرکز خیریه با نظارت بهزیستی استان فعالیت دارند، تصریح کرد: این مراکز شامل نگهداری سالمندان، معلولان ذهنی، خانه‌های شبانه‌روزی و ... است.

پارسی مراکز نگهداری معلولان ذهنی را در صومعه‌سرا، رودسر و لنگرود ذکر کرد و یادآور شد: 13 خانه شبانه‌روزی در رشت، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه و ... فعالیت می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به‌ ویژه زکات فطره می‌تواند بخشی از نیاز جامعه هدف بهزیستی را تأمین کند، یادآور شد: 50 مجتمع بهزیستی نیز نسبت به جمع‌آوری فطریه اقدام می‌کنند.

مدیرکل بهزیستی گیلان درباره هزینه‌کرد زکات فطره برای مددجویان این نهاد خاطرنشان کرد: 24 تا 48 ساعت پس از جمع‌آوری زکات فطره، مبالغ برای تأمین آذوقه و درمان مددجویان استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 760 میلیون تومان زکات فطره در یک‌هزار و 430 پایگاه‌ بهزیستی گیلان جمع‌آوری شده بود، یادآور شد: امسال یک‌هزار و 600 پایگاه برای جمع‌آوری زکات فطره مردم تعیین شده و پیش‌بینی ما افزایش 50 درصدی کمک‌های زکات فطره مردم نسبت به سال گذشته است.

پارسی مددجویان بهزیستی را جزء افراد نیازمند جامعه خواند و گفت: از خیران می‌خواهیم به نیازمندان بهزیستی و جامعه هدف که بیشتر معلول و بی‌سرپرست هستند، کمک کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.