قدس آنلاین – جغتای-فاطمه آذران : رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان جغتای از پایان اجرای طرح آموزش همگانی کمک های اولیه وآمادگی درمواجهه بامخاطرات (ویژه ماه مبارک رمضان) درمساجد سطح  این شهرستان خبر داد .

پایان اجرای طرح آموزش همگانی کمک های اولیه در جغتای

براتعلی میرجهانگیری ساعتی پیش در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در جغتای با بیان اینکه این طرح با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و همکاری روحانیون مساجد و نیز اعزام مربیان خواهر و برادر از ابتدای ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان جغتای اجرا شده است گفت : خوشبختانه در این طرح بیش از 600 نفر آموزشهای کمک های اولیه را فرا گرفتند .

وی  این کمکها را شامل اصول ایمنی و خود امدادی، ارزیابی مصدوم، شناسایی محل های امن ونا امن، خفگی ها و نقشه خطر دانست  و بر آموزش حرفه ای ین موارد تاکید کرد .

میرجهانگیری آشنایی بامصدومیت ها، اصول آتل بندی، زخم ها، خونریزی ها، نحوه حمل مصدوم، آسیب های ناشی ازگرما و سرما و آتش سوزی خانگی را از دیگر موارد آموزشی این دوره از کلاسها برشمرد و تصریح کرد : تمام حاضرین در این کلاسها این اموزشها را در مدت ۳ساعت فراگرفتند .

رئیس جمعیت هلال احمر جغتای در عین حال با تقدیر از روحانیون مستقر در مساجد شهرستان که در این طرح با مربیان جمعیت هلال احمر همکاری فراوان نمودند ، اظهار داشت :  به یاری خداوند بعد از ماه مبارک رمضان آموزش امداد و کمک های اولیه ۸ و ۲۲ ساعته با ارائه گواهینامه به فراگیران درسطح شهرستانجغتای ادامه خواهد یافت .  /  انتهای پیام

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.