سخنگوی سازمان ملل و وزارت خارجه آمریکا، به شدت از تصمیم رژیم صهیوینستی مبنی بر ساخت صدها واحد مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی انتقاد کردند.

انتقاد شدید سازمان ملل و آمریکا از اسرائیل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد گزارش های مرتبط با برنامه های شهرک سازی اسرائیل برای تأسیس صدها واحد مسکونی جدید در کرانه بختری و قدس شرقی، اگر صحت داشته باشد، بخش از اقدامات هدفمندی استت که تلاش های انجام گرفته برای دست یابی به توافی سیاسی با فلسطینیان را مختل می کند. 


"جان کربی" –سخنگوی وزارت خارجه آمریکا- گفت: "مسئولان آمریکایی از وجود گزارش های مطلع شده اند که از تصمیم اسرئیل برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید در شهرک نشین های اسرائیلی در کرانه باختری و قدس شرقی حکایت دارند."


"جان کربی" افزود: "اگر این گزارش ها صحت داشته باشد، از جدیدترین اقدامات هدفمند برای تسلط بر سرزمین ها و گسترش شهرک ها که در حقیقت امکان رسیدن به راه حل تشکیل دو دولت را مختل می کند، حکایت دارند.


سخنگوی "بان کی مون" –دبیرکل سازمان ملل- نیز به شدت از تصمیم اسرائیل برای ساخت واحدهای مسکونی جدید در کرانه باختری و قدس شرقی با هدف گسترش شهرک سازی ها انتقاد کرد.
"استیفان دوگاریک" گفت: "این اقدام در کنار اظهارات مداوم مسئولان اسرائیلی در مورد پیوستن کرانه باختری به اسرائیل، سوالات بسیاری را در مورد اهداف بلند مدت اسرائیل مطرح می کند.او با توجه به اینکه این تصمیم اسرائیل پس از گزارش کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه اتخاذ شده است، ابراز ناامیدی کرد."


در گزارش کمیته چهارجانبه آمده است: "انتظار می رود اسرائیل شهرک سازی های خود و مانع تراشی در مسیر پیشرفت فلسطین و حصر سرزمین های فلسطیی برای خود را متوقف کند. در شهرک نشین های اسرائیلی، دست کم 570 هزار نفر زندگی می کنند."


گفتنی است کمیته چهارجانبه صلح در خاورمیانه از آمریکا، روسیه، اتحادیه اروپا و سازمان ملل تشکیل شده است.
"استیفان دوگاریک" افزود: "بان کی مون تأکید دارد که شهرک سازی ها، براساس قوانین بین المللی، اقدامی غیرقانونی است و از اسرائیل می خواهد تا با توقف اجرای این گونه تصمیمات، برای رسیدن توافق نهائی و برقراری صلح، راه را هموار کند."
برخی از دیپلمات ها تأکید کرده اند که گزارش کمیته چهارجانبه قاطیعت و بازدارندگی مورد انتظار را نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.