نخست وزیر عراق تاکید کرد: داعش با انفجار تروریستی کراده می‌خواست خوشحالی عید فطر را از عراقی‌ها بگیرد اما با این اقدام، گور خود را برای ابد کند و ما آن‌ها را تعقیب و در موصل شکست خواهیم داد همانطور که در دیگر میدان‌ها شکست دادیم.

داغ انفجار الکراده را بر دل داعش می‌گذاریم + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ابنا، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق شب گذشته (چهارشنبه) به عیادت مجروحان انفجار تروریستی خونین الکراده و نیروهای الحشد الشعبی در بیمارستان الکاظمیه بغداد رفت.

طبق بیانیه صادره از دفتر حیدر العبادی، وی در جریان عیادت از مجروحان، از کادر پزشکی بیمارستان خواست تا تمام تلاش خود را برای مداوای بهتر و سریع‌تر زخمی‌ها بکنند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین تأکید کرد: داعش با انفجار تروریستی کراده می‌خواست خوشحالی عید فطر را از عراقی‌ها بگیرد اما با این اقدام، گور خود را برای ابد کند و ما داغ انفجار الکراده را بر دل داعش می گذاریم. ما  آن‌ها را تعقیب و در موصل شکست خواهیم داد همانطور که در دیگر میدان‌ها شکست دادیم.

وی در ادامه در واکنش به اصرار برخی مجروحان به بازگشت به میادین نبرد، از شجاعت و روحیه بالای آن‌ها قدردانی کرد.

العبادی با تقدیر از خانواده‌های مجروحان و قهرمانی‌های آن‌ها برای کشور، گفت: جراحت آن‌ها مدال افتخار پیروزی‌های به دست آمده و آزادی شهرهای عراق از چنگ داعش است.

از سوی دیگر «سید احمد الصافی» نماینده آیت الله العظمی سید علی سیستانی، مرجع عالی قدر شیعیان در عراق با حضور در محل وقوع انفجار کراده تصریح کرد: دولت باید قاطعانه برخورد کند، نه اینکه شاهد ناامنی باشد و یکی از آن‌ها مسئولیت را برعهده دیگری بیندازد. برخی گوش‌هایشان را بسته‌اند. ما بار‌ها درخواست به گوش آن‌ها رساندیم تا اینکه اوضاع به این ناامنی رسید.

وی افزود: دولت باید همین امروز و بدون تاخیر باید به مجازات تمامی کسانی که کوتاهی کرده‌اند و پیگرد تمامی فاسدان بپردازد و به کمیته‌های تحقیقات جدیت بخشد. فساد آفت بزرگی است که ما را به اینجا رسانده‌ است، ما چندین بار گفتیم که با مشت آهنین با فاسدان برخورد کنید، اما آن‌ها این کار را نکردند و در حال حاضر باید نسبت به وسعت مشکل آگاه باشند.

در انفجار خونین بامداد روز یکشنبه در منطقه الکراده بغداد، که در یک مجتمع تجاری و به وسیله خودروی بمب‌گذاری شده رخ داد، ۲۵۰ تن کشته و ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.