قدس آنلاین –اراک –الهه موحد: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بابیان اینکه محیط زیست استان مرکزی باکمبود محیط‌بان روبه‌رو است گفت: ۷۰ درصد ردیف‌های شغلی محیط زیست استان مرکزی خالی است.

منتظر مجوز استخدام سراسری برای پر کردن ۷۰ درصد ردیف‌های شغلی خالی محیط زیست استان مرکزی 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: علاوه براین کمبود نیروی کمی از نظر ساختار نیز می‌توان گفت که 70 درصد ردیف‌های شغلی این اداره خالی از نیرو هستند و این فشاری بسیار مضاعف را به محیط زیست استان وارد می‌کند و ما همچنان منتظر مجوز استخدام سراسری برای پر کردن این ردیف‌ها هستیم و امیدواریم که در سفر دولت به استان محیط زیست بتواند این مجوز را بگیرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی ، با اشاره به کمبود نیرو در محیط زیست استان مرکزی اظهار داشت: در منطقه 70 قله در مجموع 12 نیرو داریم و از آنجایی که کار شیفتی هست در هر شیفت 6 نیرو فعال هستند که با توجه به وسعت 100 هزار هکتاری هفتاد قله در هر 15 هزار هکتار یک محیط‌بان داریم.

وی افزود: میانگین جهانی برای تعداد نیرو در واحد سطح وجود ندارد، اما به‌صورت تجربی با توپوگرافی منطقه هفتادقله به‌طور متوسط اگر هر 2 تا 5 هزار هکتار 1 محیط‌بان باشد می‌تواند از حفاظت مطلوبی برخوردار باشد و این نشان دهنده این است که 3 تا حدود 8 برابر میانگین تجربی در برخی از نقاط هفتادقله کمبود نیرو داریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی تصریح کرد: اگر سراسر استان را نیز در نظر بگیریم در مجموع 33 نفر محیط‌بان داریم و این در حالی است که عرصه تحت پایش محیط زیست علاوه بر مناطق تحت مدیریت شامل 4 منطقه حفاظت شده هفتادقله، پناهگاه حیات‌وحش جاسب، راسوند و الوند می‌شود.

ابراهیمی کارنامی بیان داشت: همچنین 7 منطقه شکارممنوع نیز از مناطق تحت پایش محیط زیست هستند حتی خیلی از مناطق آزاد را که به‌صورت بالقوه حیات وحش دارند نیز پایش می‌کنیم و حدود 1 میلیون هکتار از 3 میلیون هکتار وسعت استان تحت پایش مستقیم محیط زیست قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به 33 نفر محیط‌بان در استان هر 30 هزار هکتار 1 نیرو داریم که با توجه به میانگین تجربی در نظر گرفته شده می‌توان گفت که 8 برابر این میانگین کمبود نیرو داریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.