دانشنامه موضوعي قرآن با بیش از ۱۰ هزار مقاله قرآنی به زبان های فارسی و عربی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآنی بزرگترین بانک مقالات قرآنی در فضای مجازی می باشد.

 بزرگترین بانک مقالات قرآنی در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، دانشنامه موضوعي قرآن با بیش از 10 هزار مقاله قرآنی به زبان های فارسی و عربی، بزرگترین بانک مقالات قرآنی در فضای مجازی می باشد.

این دانشنامه در فضای مجازی به منظور دسترسی آسان قرآن پژوهان به متن کامل مقالات قرآنی طراحی شده و دارای طبقه بندی موضوعی متنوع و مناسبی است به طوریکه کاربران می توانند در کمترین زمان، با استفاده از درخت موضوعی مقالات مورد نظر خویش را در موضوع خاص بیابند.

موضوعات در قالب چهار موضوع کلی علوم قرآن، معارف قرآن، ترجمه قرآن و تفسیر قرآن طبقه بندی شده است که به موضوعات فرعی و زیر شاخه ای فراوانی تقسیم می شود.

بر اساس این گزارش، مباحث کلی علوم قرآن، قرآن شناسي، اعجاز قرآن، تاريخ قرآن، فهم و زبان قرآن، قرائت و تجويد، قرآن پژوهي و وحي از موضوعات اصلی علوم قرآن می باشند.

همچنین، موضوعات اصلی معارف قرآن عبارتند از: مباحث کلی معارف قرآن، خدا شناسي، پيامبر شناسي، امام شناسي، آخرت شناسي، انسان شناسي، جهان شناسي، اخلاق، دين شناسي، عرفان، فقه و اصول فقه، حقوق، فلسفه و منطق، ادبيات و زبان شناسي زن و خانواده، علوم تربيتي، روان شناسي، هنر، علوم سياسي، مباحث اجتماعي، اقتصاد، تاريخ و جغرافيا، علوم طبيعي و رياضي و اعلام قرآن.

مباني و کليات ترجمه قرآن،ترجمه ها و مترجمان نیز از موضوعات اصلی ترجمه بوده و مباني و کليات تفسير قرآن، روش هاي تفسير قرآن، گرايش هاي تفسير قرآن، سبک هاي تفسير قرآن، تفاسير کامل قرآن، تفاسير بخشي قرآن، طبقات مفسران، تأويل قرآن و مكاتب تفسيري موضوعات اصلی تفسیر قرآن می باشد.

شایان ذکر است، علاقه مندان برای استفاده از متن کامل جدیدترین مقالات قرآنی با مراجعه به پایگاه دانشنامه موضوعی قرآن کریم از این مقالات استفاده کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.