۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: 400250

امام جمعه شیراز گفت: در دهه کرامت باید گفتمان سبک زندگی رضوی در جامعه خود جاری شود چرا که امام هشتم نماد تشیع است.

گفتمان رضوی در دهه کرامت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس امروز (20تیر) در جلسه شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت که به میزبانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) برگزار شد، گفت: نظام آفرینش نظامی است که همه هستی همچون نخ تسبیح در هم تنیده است و همه دنیای هستی پیرو ولایت هستند.

 

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برگزاری دهه کرامت در راستای حرکت بلند عالم خلقت تفسیر می شود، اظهار داشت: آنچه امروز آثار و برکات کوثر شاهدیم جلوه ای از پیش بینی قرآن و آنچه می بینیم نمونه ای از اثرگذاری اهل بیت (علیهم السلام) در زندگی مادی و معنوی مردم است.

 

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی و سایر نقاط جهان اسلام به وجود فرزندان اهل بیت (علیهم السلام) متبرک است، افزود: اهل بیت (علیهم السلام) در دل و جان مردم ریشه زده اند.

 

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه تاثیر روحی امامزادگان بر اندیشه مردم، یک نقش مهمی بوده است، اضافه کرد: در این دهه باید گفتمان سبک زندگی رضوی در جامعه خود جاری شود چرا که امام هشتم نماد تشیع است.

 

امام جمعه شیراز با یادآوری این مطلب که سبک زندگی امام رضا (علیه السلام) باید در قالب هنر، شعر، فیلم، دلکمه، نثر و هنرهای تجسمی را به نسل های جدید معرفی کنیم، اظهار داشت: گفتمان سبک زندگی رضوی باید در جامعه ساری و جاری شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه باید حرمین امامزادگان به عنوان قطب زیارتی تبدیل شود، اضافه کرد: باید طرح 57 هکتاری در شیراز به اجرا برسد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.