سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: تصمیم اخیر رهبران ناتو برای تقویت حضور نظامی در شرق اروپا مهمترین موضوع نشست آتی شورای ناتو - روسیه خواهد بود.

اختلافات ناتو و روسیه از زبان سخنگوی وزارت خارجه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، رهبران 28 کشور عضو ناتو هفته گذشته در نشست ورشو توافق کردند تا 4 تیپ نظامی را در کشورهای بالتیک و لهستان مستقر کنند تا با اقدامات احتمالی روسیه مقابله نمایند.

روسیه هشدار داده است که این اقدام به ضرر امنیت منطقه خواهد بود. ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز سه شنبه در سخنانی تأکید کرد: تصمیم ناتو در نشست ورشو برای افزایش حضور نظامی در شرق اروپا و تبعات آن برای امنیت اروپا ، مهمترین موضوع نشست شورای ناتو - روسیه خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: روسیه همچنین قصد دارد درباره طرح فنلاند برای افزایش امنیت هوایی منطقه بالتیک مذاکره کند و همین طور خطرات ناشی از استقرار سپر دفاع موشکی آمریکا برای ثبات راهبردی اروپا را مورد ارزیابی قرار دهد. روند صلح اوکراین، افغانستان و تهدیدات تروریستی در منطقه نیز در این نشست مطرح خواهد شد.

از سال 2014 میلادی تاکنون، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو حضور نظامی خود را در اروپا و به‌خصوص کشورهای شرق این قاره که همسایه روسیه هستند، تقویت کرده است. این اقدام به بهانه دخالت روسیه در شرق اوکراین انجام شده است.

در ماه آوریل، شورای ناتو و روسیه نخستین نشست را از ژوئن 2014 میلادی برگزار کرد، ولی این مذاکرات با اختلافات زیادی بر سر اوکراین و سایر مسائل به پایان رسیده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.