قدس آنلاین - یزد : معاون استاندار یزد گفت: بیانیه رئیس جمهوری درباره حقوق های نامتعارف ، بیانگر وجود عقلانیت در اداره امورکشور و حرکت در جهت اصلاح ساختارهای معیوب به ارث رسیده از گذشته است

بیانیه رئیس جمهور درباره حقوق های نامتعارف بیانگر وجود عقلانیت در اداره کشوراست

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدعلی طالبی اظهار داشت : موضوع حقوق های نامتعارف که با بیانیه ریاست جمهور و دستور ویژه به معاون اول برای تشکیل کمیته ای ویژه به منظور بررسی، تصمیم گیری و اقدام در این خصوص همراه شد، اگرچه از سوی برخی برای بهره برداری سیاسی، تضعیف و زیرسئوال بردن دولت مورد سوء استفاده قرار گرفته اما از طرفی رسانه ای شدن این موضوع فرصتی بود تا رئیس جمهوری و تیم همراه ایشان  یک بار دیگر اثبات کنند که عقلانیت در اداره امور کشور همچنان اولویت دولت یازدهم است.
وی افزود: رسانه ای شدن حقوق های نامتعارف و دست آویز سیاسی شدن آن برای برخی، باعث نمی شود که دولت حالت تدافعی به خود بگیرد و از زیربار مسئولیت شانه خالی کند.
طالبی تصریح کرد: در گذشته مصوبه هایی مورد تصویب قرار گرفته که دست برخی از افراد و مدیران برای تعیین میزان حقوق خود و کارمندانشان را باز گذاشته و در بیانیه رئیس جمهوری به این قوانین و سیاست ها اشاره و بر لزوم اصلاح مقررات و تصمیم سازی ها تاکید شده است.
معاون استاندار منشاء حقوق های نامتعارف را ساختارهای سیاسی معیوب به ارث رسیده از گذشته دانست و گفت: حقوق های نامتعارف منحصر به این دولت نیست و بهترین نشانه برای گوشزد کردن نارسایی ساختارهای سیاسی به ارث رسیده از گذشته است.
وی خاطرنشان ساخت : از جمله ساختارهای معیوب باقی مانده از گذشته که در بیانیه رئیس جمهوری آمده است ؛ نارسایی و ناکارآمدی سیاست ها و قوانین پیشین، قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت مصوب سال1370و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال 1386 و اجرای عجولانه آن در سال 88 است که موجب آشفتگی و بی انضباطی در این رابطه شد.
این مسئول با اشاره به ضعف نهادهای نظارتی اظهار داشت:  نبود نهادهای نظارتی و قدیمی بودن برخی مقررات و تصمیم گیری ها، منجر به ایجاد گریزگاه های قانونی شده که حقوق های نامتعارف گوشه ای از ساختارهای معیوب گذشته است.
طالبی، عدم شفافیت و ناکارآمدی نظام اطلاعات را از دیگر نکات مطرح شده در این بیانیه عنوان کرد و افزود: وقتی در جامعه نظام اطلاعات ناکارآمد باشد، نبود شفافیت در سیستم های سیاسی و اداری در کنار فقدان مطبوعات مستقل و آزاد، نتیجه ای جز فساد و ناکارآمدی سیستمی به همراه نخواهد داشت.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت : ضعف سیستم سازی، اقدامات خارج از رویه  و آئین نامه های قانونی و تکیه بیش از حد بر قضاوت ها و تصمیمات فردی که نمونه آن جنجالی شدن حقوق های نجومی برخی مدیران بود، نشان دهنده این است که هنوز نمی توانیم ادعا کنیم در همه زمینه ها و بخش ها ، سیستم کارآمدی را ایجاد کرده ایم.
وی تصریح کرد: هر چیزی که بخواهد ساخته شود ، محتاج ورودی و خروجی های شفاف، روشن، تعریف شده و با ثبات است که این موضوع از شعارهای دولت یازدهم بوده و طرح عقلانیت در اداره امور کشور حرکت از فرد به سیستم  و ساختار است.


پرداخت حقوق های نجومی ، خلاف انصاف و عدالت

طالبی خاطرنشان ساخت: پرداخت حقوق های نجومی اگر چه خلاف انصاف و عدالت است اما نباید جناح یا گروهی از این موضوع بهره برداری سیاسی کند و درصدد تخریب جناح و گروه دیگر باشد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار افزود : بیانیه رئیس جمهوری در راستای خنثی کردن این سوءاستفاده ها بود و همانطور که رهبر معظم انقلاب هم بیان کردند باید با قاطعیت جلو این رویه غیرقانونی گرفته شود تا مردم اعتمادشان به خاطر قصور برخی از مدیران و دستگاه های متخلف به مسئولان و مهم تر از همه به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از بین نرود.
طالبی این بیانیه را زمینه ساز اعتماد بیشتر به دولت دانست و ادامه داد: تاکید حجه الاسلام والمسلمین روحانی بر اینکه با هیچ کس عقد اخوت نبسته، نشان دهنده آن است که حتی نزدیکترین افراد به دولت تدبیر و امید نیز نمی توانند مصونیت داشته باشند و این موضوع باعث می شود تا مردم نسبت به اقدامات دولت خوش بین باشند و اعتماد بین دولت و مردم حفظ شود.


عزم جدی دولت در برخورد با مدیران ودستگاههای متخلف

وی خاطرنشان ساخت: دولت یازدهم در برخورد با مدیران و دستگاه های متخلف عزمی جدی دارد و مدیریت عالی استان نیز با همکاری دستگاه های نظارتی هر گونه تخلف در این زمینه را برنمی تابد و در صورت احراز تخلف از سوی فرد یا دستگاهی، در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران برخورد قانونی می شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گفت: به نظر می رسد مهمترین دستاورد رسانه ای شدن فیش های حقوقی برای دولت و ملت، کوشش برای اصلاح ساختارهایی است که باعث شده تا موضوع پرداخت حقوق های نامتعارف احساسات مردم را جریحه دار سازد و اصلاح ساختارها نیز می تواند زمینه شفافیت در سیستم های سیاسی و اداری را فراهم کند.
 طالبی در پایان سخنان خود یادآور شد: انتخاب افراد مناسب برای سیستم های اداری با وجود اینکه یک هنر محسوب می شود، از اولویت های مدیریت عالی استان است و پیرو اقدام در زمینه جلوگیری از رویه های خلاف قانون می بایست از افراد مورد اعتماد و شایسته استفاده تا راه برای هر نوع تخلف بسته شود.
 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.