نخست وزیر مستعفی بریتانیا در آخرین جلسه پرسش و پاسخ پارلمان در این سمت به جانشین خود توصیه کرد در مذاکرات با اتحادیه اروپا سعی کند رابطه این کشور با این اتحادیه تا جایی که امکان دارد، نزدیک باشد.

کامرون: به نخست‌وزیر بعدی توصیه می‌کنم روابط نزدیک با اروپا را حفظ کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در آخرین جلسه پارلمان بریتانیا با حضور دیوید کامرون نخست وزیر مستعفی، نمایندگان سوال‌های متعددی از وی کردند.

کامرون در آخرین جلسه پرسش و پاسخ به عنوان نخست وزیر پارلمان گفت که به «ترزا می» نخست وزیر آتی بریتانیا توصیه می‌کند در مذاکرات با اتحادیه اروپا تاجایی که می‌شود به دنبال حفظ روابط نزدیک بریتانیا و اتحادیه اروپا باشد.

وی تصریح کرد، خانم می مذاکره کننده خوبی است و بعد از روی کار آمدن مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را شروع می‌کند.

این جلسه، آخرین جلسه پرسش و پاسخ با حضور کامرون به عنوان نخست وزیر بود. وی به مدت 6 سال نخست وزیر بریتانیا بود و بعد از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا و از آنجایی که در کمپین ماندن بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

بعد از کناره‌گیری کامرون، 5 نفر از اعضای این حزب برای جانشینی وی نامزد شدند. پس از رای‌گیری میان نمایندگان محافظه‌کار در پارلمان، تنها دو نفر برای انتخابات نهایی در میان کلیه اعضای حزب باقی ماندند که با کناره‌گیری یکی از نامزدها تنها گزینه جانشینی خانم ترزا می شد.  

بعد از این جلسه پارلمان کامرون ساختمان نخست وزیری را به ترزا می تحویل داده و به کاخ باکینگهام و دیدار ملکه خواهد رفت.

ترزا می در مدت 6 سال نخست وزیری کامرون، وزیر کشور بود و جایگزین نشد. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که خانم می از زنان بیشتری در کابینه آینده بریتانیا استفاده می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.