رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی به همتای روس خود ابراز امیدواری کرد که با مساعی مشترک شاهد رشد بیش از پیش روابط دوستانه و همکاری‌های تهران و مسکو در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی باشیم.

 لاریجانی بر حمایت مجلس از همکاری‌های راهبردی ایران و روسیه تأکید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بخش دیپلماسی رسانه‌ای سفارت ایران در مسکو، به دنبال ارسال پیام تبریک «سرگئی ناریشکین» رئیس دومای دولتی روسیه و خانم «والنتینا ماتویینکو» رئیس شورای فدراسیون روسیه به علی لاریجانی به مناسبت انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی، آقای لاریجانی در پیامی از این دو مقام پارلمانی روسیه تشکر کرد.

در پیام رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس دومای دولتی فدراسیون روسیه آمده است: مجلس شورای اسلامی از هرگونه تلاش برای توسعه و گسترش همکاری های راهبردی دو کشور در عرصه های گوناگون حمایت می نماید.

همچنین در بخشی از پیام تشکر لاریجانی خطاب به رئیس شورای فدراسیون روسیه ابراز امیدواری شده است با مساعی مشترک و بهره مندی از ظرفیت مجالس دو کشور شاهد رشد بیش از پیش روابط دوستانه و همکاری های دو کشور در سطوح منطقه ای و بین المللی به ویژه مراودات پارلمانی باشیم.

قابل ذکر است آقای لاریجانی در فروردین سالجاری بنا به دعوت رسمی آقای سرگئی ناریشکین رئیس دومای دولتی روسیه به منظور شرکت در اولین نشست بین المللی روسای پارلمان های کشورهای اروآسیایی وارد مسکو شد و با مقامات ارشد روسیه و روسای مجالس برخی کشورها دیدار و گفتگو کرد.

آقای لاریجانی در سال 94 نیز با سفر به روسیه در کنفرانس علمی باشگاه والدای حضوریافت و با آقای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار و گفتگو کرد. رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در سال 93 در تهران میزبان رئیس دومای دولتی روسیه بوده است.

قرار است در سالجاری خانم والنتینا مانویینکو به دعوت رسمی آقای لاریجانی و به منظور تقویت همکاری های پارلمانی بین فدراسیون روسیه و جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر نماید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.