بازار نیازمند تزریق نقدینگی بخصوص در گروه‌های لیدر خود است اما حتی کاهش سود سپرده‌های بانکی نیز تاکنون نتوانسته نقدینگی قابل توجهی را وارد بازار نماید.

بازار در انتظار نقدینگی / کاهش سود سپرده‌ها نیز حلال مشکل نشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان،شاخص کل بورس تهران در اولین روز معاملاتی هفته 322 واحد کاهش یافت و به رقم 73.716 واحد رسید که نماد فارس بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص کل با 64 واحد گذاشت .  
علاوه بر این شاخص آیفکس نیز با 3 واحد کاهش به  780 واحد رسید.خودرویی ها و فلزات اساسی منفی بودند، شیمیایی‌ها در پی آتش‌سوزی در پتروشیمی بوعلی با معاملات منفی  همراه شدند و در نهایت فارس بیشترین تاثیر منفی را در افت شاخص بر جای گذاشت. 
این در حالی است که خودرویی‌ها در اکثر روزها با معاملات منفی همراه بودند و لیزینگی‌ها نسبتا مثبت بودند. 
همچنین شیمیایی‌ها و پالایشی‌ها کم حجم و منفی معامله شدند.نمادهای گروه فلزات اساسی متعادل و رو به منفی معامله شدند. 
با این تفاسیر در گروه بانکی‌ها نیز معاملات چندان مناسبی نداشتند. در این گروه بانک ملت در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 40,000 میلیارد ریال به مبلغ 50,000 میلیارد ریال برساند که این افزایش 10,000 ریالی از محل سایر اندوخته‌ها است.
همچنین شرکت، موضوع افزایش را اصلاح ساختار مالی و بهبود نسبت کفایت سرمایه عنوان نموده است. 
به علاوه در گروه ساختمانی شرکت  شاهد در اولین گزارش حسابرسی شده منتهی به 31 / 03 / 96 سود هر سهم خود را مبلغ 220ریال پیش‌بینی نموده است که نسبت به سال مالی گذشته با کاهش 29 درصدی همراه بوده است. سیمانی نیز در اکثر نمادهای خود قرمز پوش بودند. 
بر اساس این گزارش در نهایت شاخص کل بورس تهران در آخرین روز معاملاتی هفته با 26 واحد افزایش در کانال 73 هزار و 763 واحدی به کار خود خاتمه داد. همچنین شاخص فرابورس نیز با 3.3 واحد کاهش در کانال 767 واحدی متوقف گردید. 
گفتنی است در حال حاضر هیچ عاملی توانایی به حرکت درآوردن بازار سرمایه ی کشور را نداشته و باید مجموعه ای از عوامل بنیادی و مثبت در کنار هم رخ دهند تا بورس تهران را از حالت رخوت و کم رمقی خارج کنند.
به نظر می‌رسد در کنار سایر عوامل، بازار نیازمند تزریق نقدینگی بخصوص در گروه‌های لیدر خود است اما حتی کاهش سود سپرده‌های بانکی نیز تاکنون نتوانسته نقدینگی قابل توجهی را وارد بازار نماید. 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۴
    0 0
    با کاهش سود بانکی فقط به قشر ضعیف جامعه فشار وارد شد به این صورت که اجاره ها افزایش یافت و از کارافتادگانی که روزگارشان را با سود بانکی ناچیز می گذرانند درمانده تر شدند ؛ تدابیر دولت فقط در جهت پیشبرد منافع خودش است و نه مردم وگرنه هر آدم عاقلی میدانست این راه چاره نیست