فرانسه و آلمان بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا فرصت برای تشکیل یک اتحادیه دفاعی مشترک در این اتحادیه را مناسب ارزیابی کرده و با توجه به رفع مانع انگلیس تصمیماتی را در این باره اتخاذ می‌کنند.

فرصت مناسب برای فرانسه و آلمان بعد از خروج انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، آلمان و فرانسه می خواهند بعد از همه پرسی انگلیسی ها برای خروج از اتحادیه اروپا یک اتحادیه دفاعی تنگاتنگ تر را در اتحادیه اروپا ایجاد کنند.

"اورزولا فون در لاین"، وزیر دفاع آلمان در معرفی استراتژی امنیتی جدید آلمان روز گذشته در برلین گفت: ما مدت طولانی باید رعایت حال انگلیس را می کردیم چرا که این کشور قاطعانه خواستار این مسئله نبود.

حالا آلمان و فرانسه با دیگر شرکای اروپایی خود گفتگوها درباره یک همکاری تنگاتنگ در زمینه دفاعی و تسلیحات در اتحادیه اروپا را آغاز می کنند.

در استراتژِی جدید امنیتی آلمان همچنین برای اولین بار عملیات ارتش آلمان در داخل بعد از حملات تروریستی سخت اخیر در اروپا مد نظر قرار گرفته است.

"فون در لاین" همچنین تاکید کرد که انگلیس همواره از یک همکاری تنگاتنگ در سیاست دفاعی اروپایی اجتناب می کرده و اتحادیه اروپا را در این زمینه فلج کرده بود. اما این بدان معنی نیست که بقیه اروپا دست روی درست بگذارد، بلکه ما باید در مسائل بزرگ پیش برویم. یک بخشی از دلسردی نسبت به اروپا از اینجا ناشی می شود که به مسائل بزرگ پرداخته نمی شود. این امکان حالا فراهم شده است.

آلمان و فرانسه می خواهند حالا به شرکای خود در اتحادیه اروپا پیشنهاداتی را برای پروژه های مشترک در مسیر اهداف دراز مدت یک اتحادیه دفاعی و امنیتی اروپایی ارائه دهند. از جمله این تصمیمات ساختن یک مقر نظامی و غیر نظامی که عملیات های اروپایی از آنجا بتواند هدایت شود در دستور کار است. همچنین پروژه های ساخت تسلیحات مشترک هم مد نظر قرار دارد.

فون در لاین همچنین بر تصمیمات دولت آلمان برای عهده داری مسئولیت بیشتر در سطح بین المللی تاکید کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.