فیلیپ هاموند روز پنجشنبه در اولین اظهاراتش به عنوان وزیر دارایی جدید در کابینه 'ترزا می ' نخست وزیر جدید انگلیس گفت: برگزیت سبب وارد شدن شوک به اقتصاد کشور شد و بازارها، صاحبان کسب و کار و مصرف کنندگان انتظار چنین چیزی را نداشتند.

هاموند: برگزیت شوک به اقتصاد انگلیس وارد کرد/برای ماده ۵۰تصمیم نگرفته ایم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر سابق امورخارجه انگلیس که از مخالفان برگزیت شمرده می شود، در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز گفت: رای مردم بریتانیا در همه پرسی 23 ژوئن( سوم تیرماه ) برای ترک اتحادیه اروپا سبب به هم خوردن بازارهای مالی جهان شد. 
هاموند اضافه کرد: ما سه هفته بعد از برگزیت، در حال حاضر ضمن حرکت به سمت شروع مذاکرات با اتحادیه اروپا، در حال انجام اقدامات ضروری برای بازگرداندن اعتماد و ثبات به بازارهای مالی هستیم .
وزیر دارایی انگلیس بیان داشت که برای رسیدن به هدف یاد شدن نیازمند 'تصمیم گیری سریع ' و شروع مذاکرات با اتحادیه اروپا هستیم.
وی همچنین در گفت وگو با شبکه رادیویی 'ال بی سی' گفت که دولت جدید انگلیس هنوز درباره زمان اجرای ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر روند خروج از اتحادیه اروپا است، تصمیم گیری نکرده است.
وی در پاسخ به این سئوال که انگلیس چه زمانی روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد، گفت: من نمی توانم در شرایط کنونی به این سئوال پاسخ بدهم.
وزیر دارایی انگلیس افزود: ما اکنون درحال انتخاب افراد اصلی هستیم که در این روند تصمیم گیری نقش خواهند داشت و زمانی که نخست وزیر انتخاب این افراد را نهایی کند، من مطمئن خواهم بود که دور هم خواهیم نشست و درباره راهبرد مذاکرات با اتحادیه اروپا برای خروج از این اتحادیه صحبت خواهیم کرد.
هاموند اظهار داشت: تصمیم مبنی بر خروج از اتحادیه اروپا به این معناست که انگلیس بازار متحد اروپایی را ترک خواهد کرد ولی باید برای قرارداد جدیدی به عنوان یک شریک و نه یک عضو با اتحادیه اروپا مذاکره کند.
در همین حال 'دیوید دیویس ' که به سمت وزارت برگزیت برگزیده شده است، روز پنجشنبه در جریان ورودش به داونینگ استریت، به خبرنگاران گفت که کابینه ( تراز می) در مورد اولویت هایش به صورت دسته جمعی تصمیم گیری خواهد کرد.
وی در پاسخ به این سئوال که اولویتش در مذاکراتش با اتحادیه اروپا دسترسی به بازار واحد اروپایی است یا نه، گفت : باید صبر کرد و دید.
این برای اولین بار است که پستی در کابینه انگلیس برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا ایجاد می شود.
'ترزا می' رهبر جدید حزب محافظه کار پس از خداحافظی دیویدکامرون از 'داونینگ استریت' پس از شش سال، عصر روز چهارشنبه پس از دیدار با ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام ، به عنوان نخست وزیر انگلیس معرفی و مامور تشکیل کابینه شد.
نخست وزیر جدید انگلیس از شامگاه چهارشنبه کار چینش کابینه اش را شروع کرده است.
'ترزا می'نخست وزیر جدید انگلیس در اولین مرحله فیلیپ هاموند را به سمت وزیر دارایی، بوریس جانسون به سمت وزیر خارجه،'امبر راد' به سمت وزیر کشور و مایکل فالون به سمت وزیر دفاع و دیوید دیویس به سمت وزیر برگزیت انتخاب کرد.
'لیام فاکس' وزیر دفاع پیشین انگلیس و از حامیان برگزیت و از رقبای 'ترزا می' در رقابت رهبری حزب محافظه کار به سمت وزیر تجارت بین الملل انتخاب شده است. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.