قدس آنلاین- تبریز: نماینده مردم تبریز در مجلس با ابراز نگرانی از نرخ بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در آذربایجان‌شرقی گفت: باوجودی که نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است اما این موضوع به دلیل مهاجرت نیروی ماهر به استان‌های جنوبی کشور است.

 مهاجرت نیروی ماهر آذربایجان‌شرقی به استان‌های جنوبی کشور
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، زهرا ساعی در حاشیه همایش تشکلات کارگری، کارفرمایی و تعاون‌گران آذربایجان‌شرقی با حضور وزیر ‌تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ما در تبریز اظهار داشت: شهر جدید سهند که سرریز جمعیتی شهر تبریز را در خود جای داده و مرکز احداث مسکن مهر این شهر به شمار می‌رود تا کنون فکری به حال احداث مرکز درمانی مناسبی برای جمعیت آن نشده است.

وی اضافه کرد: نبود مرکز درمانی در این شهر جدید باعث شده تا اهالی آن جهت درمانی به تبریز مراجعه کنند که بعد مسافت علاوه بر مشکلاتی که به بیماران ایجاد می‌کند موجب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگری نیز می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اقتصادی آذربایجان شرقی بسیار بزرگ است، گفت: ما می‌خواهیم آذربایجان شرقی نقش برجسته‌ای در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کند.

وی به حضور صنایع مادر در تبریز اشاره کرد و گفت: صنایع مادر آذربایجان‌شرقی ظرفیت‌های بسیار بزرگ و قدرتمندی برای سرعت بخشیدن به روند رشد صنعتی و اقتصادی کشور و آذربایجان‌شرقی هستند.

ساعی ظرفیت‌های زیاد آذربایجان شرقی در حوزه صنعت و معدن را مزیت بزرگ این استان اعلام کرد و افزود: باید از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال‌های پایدار استفاده شود و با توجه به وجود معادن زیاد در استان نیازمند توجه بیشتر و سرمایه‌گذاری در این حوزه هستیم.

وی با ابراز نگرانی از نرخ بالای فارغ‌التحصیلان بیکار در این استان خاطرنشان کرد: باوجودی که نرخ بیکاری این استان از میانگین کشوری پایین‌تر است اما این موضوع به دلیل مهاجرت نیروی ماهر به استان‌های جنوبی کشور است که آن‌ها به‌عنوان نیروهای متخصص در پروژه‌های استان‌های جنوبی به کار گرفته‌شده‌اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.