امام جمعه موقت سنندج گفت آسایش و امنیت کنونی کشور در میان ناامنی منطقه، مرهون تدبیر رهبری جامع الشرایط و در کنار آن شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و تمامی کسانی است که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند تا ما بتوانیم براحتی زندگی کنیم.

 ماموستا راستی: امنیت کشور مرهون تدبیر رهبری جامع الشرایط است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، ماموستا محمد امین راستی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع این شهر اقامه شد به اهمیت تقوا و مسئله عفاف و حجاب  و بی نیازی انسان اشاره کرد و افزود: عفاف و پاکدامنی و حجاب، عزت و کرامت و شرافت انسان را به دنبال دارد و بی نیازی نیز بدان معنا است که تنها محتاج خدا بوده و جز خدا به هیچ کس نیاز نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام دو جنبه ایجابی و سلبی دارد گفت:  بر اساس این دو جنبه اسلام، آنچه که خداوند و شریعت اسلام واجب کرده باید انجام دهیم و از آنچه که خداوند متعال نهی کرده دوری کنیم و انجام ندهیم.

خطیب جمعه سنندج با اشاره به ذلالت و گمراهی انسان افزود: مسلمانان در یک شبانه روز پنج بار از خداوند متعال، طلب هدایت به راه راست دارند و این راه راست را هم باید عالمان دین و آنهایی که درباره آن تخصص دارند برای مسلمانان تشریح کنند و البته ناگفته پیداست که وجدان و درون انسان به گونه ای است که خود  می تواند  راه راست را پیدا کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم همراهی دین و سیاست اشاره کرد و گفت:  دین و قانون اسلام  یک دین حکومتی است  بدین معنا که اسلام بدون حکومت نمی تواند باشد و به تعبیری دیگر اسلام و سیاست ازهم جدا نیستند.

ماموستا راستی با اشاره به اینکه یک عالم مجتهد، عادل و جامع الشرایط باید در راس امور حکومت الهی باشد خاطرنشان کرد: ضمانت اجرای قانون الهی، دین و قانون اسلام،  حکومت است و اگر حکومت نباشد هیچوقت قانون الهی پیاده نمی شود  از این رو حکومت،  زمانی می تواند ضامن اجرای احکام الهی باشد که تمامی مقدمات آن فراهم باشد.

وی بر ضرورت و اهمیت شورای نگهبان در حکومت اسلامی تاکید کرد و  افزود : قانون حکومت اسلامی باید بر اساس شریعت اسلام باشد  که تشخیص درستی آن بر عهده شورای نگهبان است و این شورا  متشکل از 6  نفر فقها که با حکم رهبر تعیین و منصوب می شوند و شش حقوقدان که رئیس قوه قضاییه به مجلس معرفی می کند و سپس مجلس به آن رأی می دهد .

امام جمعه موقت سنندج به امنیت کنونی کشور در منطقه اشاره  کرد و این آسایش و امنیت را مرهون تدبیر رهبری جامع الشرایط و در کنار آن شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و تمامی کسانی دانست که جان خود را در طبق اخلاص قرار داده اند تا ما بتوانیم براحتی زندگی کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.