رسانه های فرانسوی در پوشش اخبار مربوط به حمله تروریستی در شهر نیس در جنوب این کشور، پیام وزارت امور خارجه ایران را در محکومیت این «حادثه جنایتکارانه تروریستی» منعکس کردند.

بازتاب محکومیت حمله تروریستی نیس توسط ایران در رسانه های فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه و تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو» روز جمعه، پیام «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را منتشر کردند.
در این پیام با اشاره به این که «هرگونه سیاست دوگانه در مبارزه با تروریسم محکوم به شکست است»، آمده است: همانگونه که بارها گفته ایم، تروریسم پدیده شومی است که جز با همکاری و اجماع بین المللی ریشه کن نخواهد شد.
در این اخبار همچنین به نقل از رسانه های ایرانی آمده است: پس از حمله نیس، سفر «کلود بارتولون» رییس مجمع (مجلس) ملی فرانسه به تهران به تعویق افتاد. 
بارتولون قرار بود، فردا (شنبه) با «علی لاریجانی» رییس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کند.
به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد 25 تیر ماه به وقت تهران، هنگام برگزاری مراسم جشن و شادمانی روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی یک فرانسوی تونسی تبار به جمعیتی که در حال ترک این مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افراد بی شماری را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.
در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و حال 18 تن از مجروحان این حمله وخیم گزارش می شود. معاون رییس پلیس مرزی شهر نیس نیز در میان قربانیان است.
رئیس جمهوری فرانسه حمله مرگبار به شهر نیس را حمله ای تروریستی خواند و از تمدید سه ماهه وضعیت اضطراری که پس از حملات تروریستی 13 نوامبر (22 آبان) آغاز شده است، خبر داد.
دولت فرانسه از فردا به مدت سه روز، عزای عمومی اعلام کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.