اردبیل – رئیس حوزه هنری گفت: هزار و ۱۰۰ شهر در سطح کشور داریم که از این تعداد فقط ۶۴ مورد برخوردار از سینما است و لازم است تعداد سینماها افزایش یابد.

تعداد سینماهای کشور کافی نیست/ مسئولیت فرهنگ در اقتصاد مقاومتی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، محسن مؤمنی صبح شنبه در حاشیه همایش روسای مراکز حوزه هنری کشور در جمع خبرنگاران تصریح کرد: لازم است مسئولان استان‌ها با همکاری حوزه هنری کشور نسبت به توسعه و تجهیز سینماها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه یک سوم سینماهای کشور در اختیار حوزه هنری است، افزود: هر چند در برخی استان‌ها و شهرها چندین سینما دایر است اما در برخی دیگر نیز حتی یک سینما نداریم این شهرها احصا شده تا در اولویت احداث سینما قرار گیرد.

رئیس حوزه هنری متذکر شد: از جمله اقدامات حوزه هنری برای حمایت از هنرمندان ایجاد شرایط برای دیده شدن و مطرح شدن است و به همین منظور برگزاری جشنواره‌های متعدد در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته مؤمنی از ابتدای سال دو جشنواره ملی برگزار شده و تا پایان سال نیز هشت جشنواره دیگر برگزار می‌شود تا فرصت معرفی آثار و تولیدات هنرمندان فراهم شود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص تعداد هنرمندان پرورش یافته توسط حوزه هنری در طول حیات این مجموعه اضافه کرد: در واقع به حدی تعداد زیاد است که نمی‌توان به عدد خاصی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اغلب هنرمندان فاخر با حوزه هنری کشور در ارتباط هستند و به نوعی با حوزه هنری در تولید، معرفی و توسعه آثار خود ارتباط داشته‌اند.

رئیس حوزه هنری تأکید کرد: به عنوان مثال فیلمسازی که حتی یکبار به حوزه هنری نیامده اما فیلم وی در سینمای حوزه هنری اکران شده به نوعی با ما در ارتباط است.

مؤمنی از جمله اقدامات حوزه هنری در سال گذشته را چاپ ۳۵۰ جلد کتاب در حوزه‌های مختلف عنوان و اضافه کرد: در سال جاری نیز چاپ کتب فاخر در حوزه‌های مختلف در دستور کار است.

وی نشست مدیران حوزه هنری سراسر کشور را فرصتی برای بازبینی برنامه‌ها و عملکرد این نهاد اجرایی دانست و تأکید کرد: به ویژه تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مسئولیت را بر ما سنگین‌تر کرده و باید تلاش کرد که منویات رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و فرهنگ محقق شود.

رئیس حوزه هنری از جمله موضوعات موردبررسی در این نشست را ورود کالاهای خارجی عنوان و تأکید کرد: در این نشست به ابعاد این موضوع در راستای حمایت از تولید داخل پرداخت می‌شود.                                                                                       

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.