۲۷ تیر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 402487

قدس آنلاین/ بشرویه: با انتشار شایعات زیادی در سطح بشرویه و فضای مجازی، خبر فوت ناگهانی پسر بچه ای ۱۰ ساله در این شهرستان به خاطر مصرف خربزه سم زده مردم را شوکه کرد.

مـرگ مشکوک پسر بچه ۱۰ساله در بشرویه

به گزارش خبرنگار ما، طی چند روز گذشته با انتشار شایعات زیادی در سطح شهرستان بشرویه خبر فوت ناگهانی سجاد عزیزی  پسر بچه ای 10 ساله در این شهرستان به خاطر مصرف خربزه سم زده مردم را شوکه کرد.

 برخی نیز در فضای مجازی با به راه انداختن کمپین تحریم خرید خربزه با هدف کاهش مصرف سم، به نوعی با خانواده این پسربچه ابراز همدردی کردند.

 از شایعه تا واقعیت

مهدی مقدسیان یکی از  آشنایان خانواده کودک 10 ساله به خبرنگار ما گفت: سجاد عزیزی پسر بچه ای  دوست داشتنی و از مکبران مسجد امام سجاد(ع) بلوار شهید بهشتی بود که در طول ماه مبارک رمضان در این مسجد مکبری می‌کرد و ما بررسی این حادثه را از سوی فرماندار، امام جمعه و مسؤولان جهاد کشاورزی و شبکه بهداشت خواستاریم.

محمد عزیزی پدر سجاد هم در گفت گو با خبر نگار ما با اظهار گلایه از حضور نیافتن پزشک متخصص طی دو روزی که فرزندش تحت درمان بود، گفت: با توجه به مرگ فرزندمان مسؤولان گفتند برای کالبد شکافی باید با هزینه شخصی وسیله تهیه کنید و به مرکز استان (بیرجند) ببرید که نیاز به ماشین بود که دارای سردخانه باشد، چون با گرمای بالای 40 درجه نمی شد جنازه با فاصله 300 کیلومتر به بیرجند ببریم که این موضوع باعث شد بدون مشخص شدن علت مرگ فرزندم را دفن کنیم.

 مسؤول پزشکی قانونی بشرویه هم در گفت‌وگویی با اشاره به اینکه پرونده دلایل فوت این پسر بچه در پزشکی قانونی بشرویه بررسی شده است، گفت: پس از حادثه فوت سجاد عزیزی و فرضیه مسمومیت شدید به خاطر مصرف خربزه حاوی سم،پزشک قانونی سریعاً کار خود را آغاز کرد.

دکتر مهدی عامری افزود: بر اساس این ادعا که مصرف خربزه سم زده سبب فوت این پسر بچه شده تلاش‌ها انجام شد، ولی به نتیجه مشخصی در بشرویه نرسیدیم که تأیید یا رد این ادعا فقط با کالبد شکافی امکان پذیر است.

 وی با اشاره به اینکه والدین سجاد راضی به کالبد شکافی نشدند، گفت: مراحل کالبد شکافی در مرکز استان قابل انجام است که قرار بود صبح دیروز اعزام شود، ولی والدین راضی به این امر نشدند و در واقع پاسخ قطعی برای رد یا تأیید این ادعا وجود  ندارد.

 عامری افزود: حادثه فوت پسر بچه 10 ساله در بشرویه بر اثر مصرف خربزه سم زده یک فرضیه است که با شرایط کنونی نه می‌توان رد  کرد نه اینکه مهر تأیید بر آن زد.

مسؤول واحد پزشکی قانونی بشرویه در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اثر گذاری سم مصرف شده در محصول خربزه و فوت انسان گفت: چنانچه سم خربزه به صورت خالص و نوشیدنی از سر بطری آن مصرف شود امکان دارد که فرد را به مرگ بکشاند.

 عامری افزود: معمولا دز سم در خربزه آن هم مصرف یک خربزه آن قدر نمی تواند بالا باشد که به سرعت موجب مرگ شود، شاید عوارض گوارشی و مسمومیت را به دنبال داشته باشد، ولی دز آن در یک خربزه به میزان کشندگی فرد نیست.

 وی این مسأله را در خصوص عوارض سم خربزه به صورت تدریجی و سپس مرگ هم تأیید نکرد و گفت: بی شک مصرف سموم مشکلاتی را برای انسان به وجود می‌آورد، ولی اینکه عنوان شود سم خربزه حالت تجمعی در بدن دارد  و به مرگ منجر می‌شود، قابل تأیید نیست، مگر اینکه دز بسیار بالا و به صورت سم خالص و نوشیدنی مصرف شود.

شایان ذکراسـت سجاد تنها فرزند خانواده عزیزی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.