مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به اینکه در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) اشتباه قابل جبران نیست، گفت: اگر برنامه هایی که به نام اهل بیت(ع) برگزار می شود، مخدوش شود، قابل جبران نیست.

خطا و اشتباه در برنامه های جشنواره امام رضا(ع) قابل جبران نیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از واحد خبر و اطلاع رسانی بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، سیدجواد جعفری در دیدار با مسئولان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: جشنواره امام رضا(ع)، چون دلی و اعتقادی است باید انتظار داشت که در فضای فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد و آگاهی مردم را افزایش دهد.
مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) فعالیت برای اهل بیت (علیهم السلام) را با سایر بخش ها متفاوت دانست و عنوان کرد: فعالیت هایی که شما در این استان در راستای ترویج فرهنگ ائمه انجام می دهید، عبادت است؛ زیرا که فعالیت های شما تعداد مخاطبان را بالا برده و عطش زیارت امام رضا (علیه السلام) را برای مردم بیشتر می کند.
وی با اشاره به اینکه در زمینه برگزاری جشنواره امام رضا (علیه السلام)  اشتباهی قابل جبران نیست، افزود: اگر برنامه ای که به نام اهل بیت(ع) است، مخدوش شود، قابل جبران نیست؛ لذا مراقبت از برگزاری مطلوب جشنواره ها و نام امام رضا (علیه السلام) ضروری است.
وی دهه کرامت را، دهه ترویج شعائر دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: عمده برنامه های مردمی جشنواره امام رضا(ع) در دهه کرامت با مسئولیت ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور و با مشارکت مردمی برگزار می شود.
دهه کرامت تجلی همکاری متقابل دولت و مردم
مدیرعامل بنیاد بین المللی به جشن های مردمی دهه کرامت اشاره و اظهار کرد: وقتی مردم در دهه کرامت با تمام ظرفیت خود برای گرامیداشت این روزها فعالیت دارند، طبیعی است که مسئولان نیز در این عرصه مردم را همراهی می کنند.
وی با بیان اینکه به برکت حضور امام رضا (علیه السلام) تمدن اسلامی در ایران شکل گرفت، اظهار کرد: وجود بارگاه مطهر امام رضا (علیه السلام) برکت و نعمت بزرگی برای مردم ایران اسلامی محسوب می شود.
جعفری، با اشاره به اینکه همه ملت ایران بر سر سفره این امام بزرگوار میهمان هستند، ادامه داد: امروز ایران اسلامی دارای نظام مقتدری در عرصه جهانی بوده و این همه کینه و دشمنی به دلیل اقتدار نظام در الگوسازی برای مردم دنیاست.
وی عنوان کرد: کدام مجلس مذهبی، فرهنگی و اعتقادی را سراغ داریم که مانند ایام نوروز مردم آغاز سال جدید خود را کنار حرم امام رضا (علیه السلام) سپری و یک سال زندگی خود را با این امام بزرگوار بیمه کنند.
وی با بیان اینکه خداوند نعمت بزرگی مثل امام رضا (علیه السلام) را به مردم ایران هدیه کرده و همه میهمان این امام بزرگوار هستیم، یادآور شد: وجود این امام نقطه عطفی برای ماست که باید قدر آن را بدانیم، معارف ایشان را شناخته و به دیگران نیز منتقل کنیم.
جعفری، بهترین نوع شکرگزاری را شناخت آموزه‌ های رضوی و انتقال آن به دیگران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از کارهای ارزشمند در نظام مقدس جمهوری اسلامی،نام گذاری دهه اول ماه ذی القعده از میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) تا میلاد آقا امام رضا (علیه السلام) به نام دهه کرامت است.
وی اظهار کرد: دستگاه های فرهنگی با فعالیت های علمی، پژوهشی و فرهنگی می توانند جهت ترویج روزافزون فرهنگ رضوی در جامعه تلاش کنند.
جعفری، با بیان اینکه دولت و مجلس توجه خاصی به برنامه های دهه کرامت دارند، افزود:۳۱ استان کشور بین یک تا ۱۰ برنامه در این دهه اجرا می کنند.
وی یکی از شاخه های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (علیه السلام) را جشنواره سراسری آئین های نمایشی در فرهنگ رضوی دانست و خواستار حمایت مسئولان استان کهگیلویه و بویر احمد از این جشنواره شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.