معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه انفعال سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم مظلوم کشمیر تاسف دانست.

 تاسف‌بار بودن انفعال سازمان همکاری‌های اسلامی در قبال کشتار مردم کشمیر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی صولی معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به وقایع اخیر و کشتار مردم بی‌پناه کشمیر اظهار کرد: مبارزه با ظالم و دفاع از مظلومین از محکمات انقلاب اسلامی و از اصول ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است. متاسفانه در روزهای اخیر، اخبار بسیار نگران‌کننده‌ای از هجوم گسترده نیروهای نظامی به مردم غیرنظامی و بی‌پناه کشمیر، به گوش می‌رسد.

وی افزود: بهره‌گیری از نیروهای نظامی و استفاده از سلاحهای مرگ‌بار در مواجهه با مردم معترضی که هیچ ابزار دفاعی در اختیار ندارند، مغایر با موازین حقوق بشری و خلاف صریح تمامی موازین و کنوانسیونهای بین‌المللی است.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: عدم سکوت و درخواست اقدام عاجل از دولتها، نهادهای حقوق بشری و امدادی و سازمانهای بین‌المللی وظیفه حداقلی وجدانهای آگاه و بیدار در قبال این تجاوز آشکار به حریم انسانیت است.

صولی انفعال آشکار سازمان همکاریهای اسلامی دراین‌باره را بسیار تأسف آور عنوان کرد و افزود: درحالی‌که این سازمان در سال جاری، شعار نمادین یکپارچگی و همبستگی برای عدالت و امنیت را برای ترسیم جهت‌گیری فعالیتهای خود برگزیده است، سکوت معنادار این سازمان در قبال اقدامات خشونت‌بار، تروریستی و تهاجمات نظامی مغایر حقوق بشر و ناقض حقوق بین‌الملل در یمن، سوریه، عراق، نیجریه، بحرین و هم‌اکنون نیز در کشمیر، نشان می‌دهد که اعمال‌نفوذ برخی کشورهای حامی تروریسم و پدرخوانده‌های خشونت و اشغال گری، کارایی مؤثر این سازمان در صیانت از انسجام امت اسلامی و دفاع از مسلمانان را با ابهام مواجه ساخته است.

وی تصریح کرد: حزب مؤتلفه اسلامی ضمن ابراز نگرانی از وخامت اوضاع در کشمیر و با محکومیت شدید اقدامات اخیر که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر از مردم عادی و بی‌پناه کشمیری شده است، از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز درخواست می‌نماید تا از طریق مجاری دیپلماتیک اقدامات لازم برای توقف خشونتها و درگیریها را دنبال کند.

ادامه داد: همچنین حزب مؤتلفه اسلامی باهدف فعال کردن ظرفیت احزاب سیاسی، سازمان‌های اسلامی و نهادهای مردمی منطقه درباره فراگیر سازی مطالبه پایان دادن به این خشونتها و استیفای حقوق انسانی مردم مظلوم کشمیر، گفتگوهایی را با رهبران احزاب اسلامی و سازمانهای سیاسی و ملی در منطقه آغاز کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.