گروه «جامعه» قدس آنلاین/ محمود مصدق: رییس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران طرح کاهش اختیارات شهردار پایتخت را سیاسی ندانست و گفت: این طرح به صورت عادی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شورای شهر تهران به دنبال محدود کردن اختیارات شهردار است

به گزارش خبرنگار ما، احمد حکیمی‌پور صبح دیروز و در جریان جلسه علنی شورای شهر در تشریح این مطلب گفت: موضوع سیاسی و تخصصی تعریف خاص خود را دارد و این مساله هم خیلی ساده است. یعنی شورا در دوره های قبل اختیارات فوق قانونی به شهردار داده است و حالا با ارائه طرح  یاد شده  می خواهیم این اختیارات را محدود کنیم .

وی با اشاره به این که اختیارات قانونی شهردار سلب نخواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر اختیارات  مالی شهردار ده‌ها میلیارد تومان شده است در حالی که طبق  قانون نباید  اختیارات مالی مدیریت شهری بیشتر از یک وزیر باشد.

وی در این زمینه افزود: مشت نمونه خروار است، به طور نمونه  شورای شهر بابت انجام کاری پنج میلیارد تومان به شهردار اختیار داده اما حالا اعلام شده  است تاکنون 15 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند که  وقوع چنین اتفاقی جای سوال دارد .

حکیمی پور با بیان این که در صورت محدود شدن اختیارات شهردار اگر باز نیاز به افزایش اختیارات بود با یک پروتکل می توان آن را افزایش داد، اظهار داشت: بررسی طرح کاهش اختیارات شهردار امضای دو جریان اصلاح‌طلب  و اصولگرای شورای شهر را دارد از این رو این موضوع سیاسی نیست.

وی با اشاره به ضرورت کاهش اختیارات فراقانونی شهردار گفت : نباید  قانون را زیر پا بگذاریم و با دست خود شورای شهر را له کنیم . وی سپس به حواشی  ایجاد شده  پیرامون طرح کاهش اختیارات شهردار پرداخت و گفت: خانم ها آباد و راستگو قانوناً نمی توانند رأی خود را پس بگیرند. اگرچه در جلسه روز یکشنبه گذشته یک فوریت این طرح رد شد اما  به صورت عادی مورد بررسی قرار می گیرد. 

بر پایه این گزارش الهه راستگو عضو دیگر شورای شهر نیز نسبت به اظهارات  حکیمی پور واکنش نشان داد و گفت: بنده  به هیچ عنوان امضای خود را پس نگرفتم، چراکه اصلاح اختیارات را مطرح کردم اما برخی به دنبال انتفاع سیاسی از آن بودند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.