۲۹ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
کد خبر: 403309

وزارت امور خارجه بحرین از اظهارات مقامات آمریکایی و انگلیسی درباره انحلال جمعیت «الوفاق» انتقاد کرد.

انتقاد بحرین از آمریکا و انگلیس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، وزارت امور خارجه بحرین در بیانیه ای نسبت به اظهارات مقامات انگلیس و آمریکا درباره تصمیم مقامات آل خلیفه درانحلال جمعیت الوفاق انتقاد کرد و این این اظهارات را دخالت غیرقابل قبول در امور کشور دانست.

در این بیانیه آمده است: حکم انحلال جمعیت الوفاق را دستگاه قضایی بحرین صادر کرده است و این جمعیت به حمایت از تروریسم و خشونت متهم است.

 براساس این بیانیه، وزارت امور خارجه بحرین، تاسف شدید خود را نسبت به اظهارات «بوریس جانسون» وزیر امور خارجه انگلیس و بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد.

انگلیس روز گذشته نگرانی شدید خود را نسبت به حکم انحلال الوفاق اعلام کرد و وزیر امورخارجه آن در بیانیه ای از دولت بحرین خواست تا آزادی سیاسی را برای همه شهروندانش تضمین کند.

همچنین، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد: برنامه هایی که دولت بحرین در سالهای اخیر برای سرکوب مخالفانش اتخاذ کرده است، ثبات در بحرین را از بین می برد و شراکت آمریکا با متحد خلیجی اش را دچار تنش و بحران می کند.

وزرات امور خارجه بحرین در این بیانیه اعلام کرد: امیدواریم که کشورهای دوست و همپیمان به منافع بحرین  که به منافع همه متحدانش به منظور حفاظت از روابط تاریخی وتضمین امنیت و ثبات در منطقه پایبند است، احترام بگذارند.

«بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل متحد شب گذشته در بیانیه ای  تاسف شدید خود را نسبت به انحلال جمعیت الوفاق اعلام کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.