استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما باید پاسخ‌های متقن برای شبهات جوانان داشته باشیم، گفت: هدف دشمن این است که اعتقاد مردم نسبت به مسجد مقدس جمکران سست شود و مردم نسبت به این مکان مقدس، رغبت نداشته باشند.

 پاسخ‌ قانع‌کننده برای شبهات جوانان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا شاهینی، استاد حوزه علمیه قم امروز (31 تیر) در نشست هم اندیشی «بررسی جایگاه تاریخی و سندی تأسیس و توسعه مسجد مقدس جمکران» که در سالن امام خمینی (ره) ساختمان اداری مسجد مقدس جمکران برگزار شد، عنوان کرد: امروز با نسلی روبرو هستیم که شبهه افکنی‌های زیادی در میان آنها صورت گرفته است و متوقع هستند که پاسخ سوالات خود را بگیرند.

 

مسئول اداره پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: این جلسات هم اندیشی با این هدف برگزار می‌شود که بتوانیم پاسخ کامل و روشنی به شبهاتی که جوانان با آنها روبرو هستند، بدهیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهینی بیان داشت: شبهاتی که امروز دشمن درباره مسائل دینی و مذهبی در فضاهای عمومی و مجازی منتشر می‌کند، بر نسل جوان تأثیرگذار است و ما باید در این زمینه فعالیت چشمگیر داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در این که مسجد مقدس جمکران از جایگاه ویژه ای در نزد علما و بزرگان دین برخوردار است، شکی نیست، اما عده ای برای این که جلو حرکات مسلمانان و علمای اسلام را بگیرند، شبهاتی ایجاد می‌کنند و در ذهن جوانان ما قرار می‌دهند که ما باید به آنها پاسخ دهیم.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: امروز ما با نسل جوانی روبرو هستیم که با شبهه‌های زیادی در مسائل دینی روبرو هستند، امروز اشکالاتی بر ظواهر و متن روایات واقع می‌شود که ما باید پاسخ‌های قانع کننده برای این شبهه‌ها داشته باشیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهینی بیان کرد: ما برای گفتمان با این نسل جوان باید با زبان خودشان سخن بگوییم، ما برای پاسخ به شبهات باید هدف از ایجاد این شبهه‌ها را بدانیم و به جوانان در این باره توضیح دهیم.

 

وی افزود: هدف دشمن این است که اعتقاد مردم نسبت به مسجد مقدس جمکران که یکی از پایگاه‌های مهم شیعیان است، سست شود و مردم نسبت به این مکان مقدس، رغبت نداشته باشند.

 

مسئول اداره پاسخگویی و مشاوره مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: اگر کسی بحث‌های تاریخی و اسناد و مدارک مسجد را نپذیرد، پاسخ این است که مسجدی در این مکان ساخته شده است که در هر جای کره زمین می‌تواند با اختصاص یک قطعه زمین توسط یک فرد عادی و یا امام زمان عجل الله تعالی فرجه ساخته شود و محدودیتی ندارد، این مسجد اعمالی دارد که در اسناد و روایات معتبر آمده است و در این باره نیز اشکالی وارد نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهینی ادامه داد: یکی از شبهات مسجد مقدس جمکران، این بود که این مسجد پس از انقلاب اسلامی شکل گرفته است تا پایگاهی برای انقلابیون باشد، در حالی که اسناد تاریخی مسجد کاملا مشخص است و شواهد نشان می‌دهد که اولین مسجدی که در جمکران و در این مکان ساخته شده است، به سال 65-64 هجری قمری بازمی گردد و پس از آن، این مسجد در سال 373 هجری قمری به دستور امام زمان عجل الله تعالی فرجه و به وسیله شیخ حسن مثله تجدید بنا شده است.

 

وی با بیان این که ما باید با ادبیات خاصی با نسل جوان صحبت کنیم، گفت: هدف این شبهات این است که پایه و اساس این مسجد سست شود، در حالی که مسجد مقدس جمکران، مسجدی است که اعمالی از جمله نماز تحیت و نماز امام زمان (عج) دارد که هیچ اشکالی بر مسجد وارد نمی کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر این که ما باید پاسخ‌های متقن و قانع کننده برای شبهات جوانان داشته باشیم، عنوان کرد: مرحوم شیخ مرتضی حائری که از علمای بزرگ اسلام است، با 8 دلیل به استناد مسجد مقدس جمکران می‌پردازد.

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهینی با بیان این که هر یک از جملات روایت می‌تواند ما را به پاسخ به شبهات رهنمون شود، تصریح کرد: آنچه که نیاز داریم، این است که این فضاها را صاف کنیم و اشکالات را جواب دهیم و دفاع‌های اساسی را انجام دهیم و در کنار آن به بحث‌های علمی بپردازیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.