۳۱ تیر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
کد خبر: 404036

سرتیپ گوک‌هان سونمزتاش که هماهنگی یورش به هتل محل اقامت اردوغان در شب کودتا را برعهده داشت، اعتراف کرد.

اعتراف یک ژنرال کودتاچی تُرک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از افکارنیوز‌ ، پایگاه خبری Haberturk ترکیه نوشت: سرتیپ گوک‌هان سونمزتاش که هماهنگی یورش به هتل محل اقامت اردوغان در شب کودتا را برعهده داشت، اعتراف کرد. وی در اعترافات خود گفته است که در کودتای جمعه شب 15 ژوئن مأموریت داشته تا اردوغان را دستگیر نماید. وی تمام اتهامات خود درخصوص انجام کودتا را پذیرفته و اعلام کرده که اغفال شده است.
سونمزتاش که اعترافات او بسیاری از جزئیات تاریک حوادث شب کودتا را روشن کرده گفت برای دستگیری رئیس‌جمهور به مارماریس رفتیم. می‌دانم مجازات این کار اعدام است اما من عضو جماعت‌چی‌ها نیستم. آنان مرا فریب دادند. سونمزتاش از دادستان کل تقاضا کرد تا به همسرش بگویند به دلیل جُرم بزرگی که مرتکب شده، دعوی طلاق علیه او اقامه کرده و نام‌خانوادگی فرزندانش را نیز عوض کند.
سرتیپ گوک‌هان سونمزتاش در حمله به هتل محل اقامت اردوغان در مارماریس، یگانی شامل 14 نفر از نیروهای ویژه، 14 نفر نیروهای جستجو و نجات و 2نفر تکاور دریایی را بر عهده داشت و از سوی فرماندهی کودتا مأمور بوده اردوغان را درصورت امکان زنده و در غیر این صورت، مُرده به آنکارا برده و به آنان تحویل دهد.
توضیح: جماعت نور که در ترکیه به «نور جماعتی» و «جماعت‌چی» معروفند، سازمانی دینی و اسلامی وابسته به اهل‌سنت دارند که ساختار آن، به طریقت‌های صوفیه نزدیک است. مؤسس آن شیخ سعید نورسی ( 1873-1960م) قصد داشت یک حرکت اسلامی در مقابل موج سکولار ماسونی ایجاد نماید. در حال حاضر، فتح‌الله گولن که از او به عنوان عامل پشت پردۀ کودتای ترکیه یاد می‌شود، رهبر معنوی این جریان است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی طلا IR ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    ب سلام . تصویر مربوطه به ژنرال آکین اوزتورک فرمانده نیروی هوایی ترکیه میباشد نه گوک هان آتش سونمز لطفا دقت فرمایید . با تشکر
  • مهدی IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۱
    0 0
    بی عرضه حقته بمیری