امام جمعه گراش در بازگشت از سفر تبلیغی به اروپا گفت: مبحث حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی آن، مورد استقبال مردم آلمان و اتحادیه اروپا قرار گرفت.

 کلام حقوق بشر اسلامی در اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا حسینی، امام جمعه گراش در بازگشت از سفر تبلیغی آلمان  بیان کرد: مبحث حقوق بشر اسلامی و منشور جهانی آن که نخستین بار توسط خاتم رسولان الهی حضرت محمد(ص) مطرح شد، مورد استقبال مردم آلمان و اتحادیه اروپا قرار گرفت.
وی که پیش از این نیز به‌منظور تبلیغات دینی به کشورهای اسکاندیناوی و اروپای شرقی عزیمت کرده بود، تصریح کرد: از مراکز استان‌ها و برخی از نمایندگان مقام معظم رهبری در ارگان‌های خاص به خارج از کشور اعزام می‌شوند، و من بنا به‌ دعوت آیت‌الله رضا رمضانی، امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری به اروپا عازم و در آنجا ادای وظیفه در سخنرانی کردم.
نماینده ولی فقیه در شهرستان گراش افزود: اگر حمل بر تمجید از خود تلقی نشود به‌صرف تسلط بر متون ادبیات فارسی و انطباق با آیات کلام‌الله مجید، نهج‌البلاغه و احادیث و روایات ائمه هدی‌(ع) توفیق خدمت‌گذاری در خارج از کشور را داشته‌ام، زیرا در اروپا مردم اعم از مسلمان و غیرمسلمان شیفته کلام وحی در قالب جذبه متون فارسی هستند.
امام جمعه گراش اظهار کرد: مراسم سخنرانی‌ام در پایتخت دانمارک(کپنهاک) با موضوع اخلاق اسلامی، از شبکه‌های تلویزیونی و به‌صورت زنده و با ترجمه‌های دانمارکی‌، انگلیسی و عربی پخش می‌شد و به نقل از دوستان مطلع شدم مورد استقبال خوبی قرار گرفته است.
وی در مورد آزادی رسانه‌ای در اروپا گفت: در اروپا روز قدس و جنایات رژیم صهیونیستی بایکوت رسانه‌ای است ولی بر اثر فشار افکار عمومی وقتی شخصیتی به آلمان وارد شود، به‌ صرف اینکه مدعی آزادی باشند، سخنرانی او را به‌صورت آنلاین و با ترجمه از شبکه‌های مختلف پخش می‌کنند.
امام جمعه گراش به یکی از حساس‌ترین سخنرانی‌های خود در مرکز اسلامی حضرت علی(ع) هامبورگ اشاره کرد و گفت: مبحثی که در حضور هزار مسلمان ایرانی مطرح کردم منشور جهانی حقوق بشر اسلامی بود، و به‌ نقل از امام جمعه و مدیر مرکز اسلامی هامبورگ و دوستانی که بیش از ۶۰ سال در هامبورگ مقیم بودند این مبحث از پربیننده‌ترین برنامه‌های شبکه‌های تلویزیونی اتحادیه اروپا بود، که ما منشور حقوق بشر اسلامی را به حضرت نبی مکرم اسلام(ص) منتسب و این منشور جهانی را به‌عنوان نخستین منشور حقوق بشر و مستند به تجزیه و تحلیل کشاندیم و با تأکید بر اینکه امروز آمریکا و غربی‌ها داعیه حقوق بشر دارند و خود ناقض‌ آن هستند فوق‌العاده مورد توجه جوانان و نخبگان غیر مسلمان نیز قرار گرفته بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.