یک نشریه فرانسوی نوشت: آمریکا مانع ورود شرکت‌های اروپایی به ایران است.

آمریکا به شرکت‌های اروپایی مایل به همکاری با ایران حمله می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کیهان ، نشریه فرانسوی «یورولیبرته» در گزارشی درباره موانع موجود در مسیر رفع تحریم‌ها علیه ایران تاکید کرد آمریکا نمی‌خواهد شرکت‌های اروپایی جلوتر از شرکت‌های آمریکایی راهی بازار ایران شوند و آن را به دست گیرند.

در این گزارش آمده است: آمریکا درباره برقراری رابطه میان بانک‌های اروپایی و ایرانی موانع زیادی ایجاد می‌کند در واقع باید گفت که عقاب سرسفید آمریکایی با چنگال‌هایی تیز آماده حمله به بانکهای اروپایی است که قصد سرمایه‌گذاری در ایران را دارند. از جمله این کشورها که از همان ابتدای توافق هسته‌ای با ایران تلاش کرد رابطه تجاری اقتصادی خود را با ایران عادی کند، فرانسه بود.

این نشریه افزود: حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران بلافاصله بعد از انعقاد توافق هسته‌ای راهی فرانسه شد و به شرکت‌ها و بانک‌های این کشور اطمینان داد ایران برای سرمایه‌گذاری آنها کاملا امن است. اما آمریکا قصد دارد با اعمال زور، نه تنها باعث دور کردن فرانسه از ایران شود، بلکه مانع از حضور سرمایه‌گذاران فرانسوی در ایران شود.

رنو ژرار خبرنگار با سابقه روزنامه لوفیگارو در مورد لغو تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد تهران باید در مقابل دیکتاتوری مالی آمریکا مقاومت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.