قدس آنلاین: معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به میزبانی دانشگاه فردوسی در برگزاری سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور، گفت: براساس نظرسنجی‌های ما ۸۲.۵ درصد از دانشجویان حاضر در این رقابت‌ها از شرایط میزبانی دانشگاه فردوسی رضایت داشته‌اند.

برترین‌های سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در بخش دختران معرفی شدند
به گزارش قدس آنلاین، سیدابوالحسن ریاضی، در مراسم اختتامیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در بخش دختران در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی با بیان اینکه افزایش رضایت و خرسندی دانشجویان شرکت کننده در این المپیاد موجب تحقق اهداف ما خواهد شد، اظهار کرد: امروز جامعه ایران به سمت افزایش سهم زنان در مدیریت کشور گام برمی‌دارد و بسیاری از شرکت‌کنندگان این رقابت‌ها در آینده سهمی در اداره کشور خواهند داشت.
وی ادامه داد: براساس آنچه که از برگزاری این دوره از المپیاد ارزیابی شده است، دانشگاه فردوسی توانسته نسبت به المپیاد گذشته میزان رضایتمندی دانشجویان را افزایش دهد. 
معاون سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به موفقیت‌های دانشگاه‌های متوسط و کوچک در این المپیاد خاطرنشان کرد: از 10 دانشگاه حایز رتبه شرکت‌کننده در این رقابت‌ها، تنها 5 دانشگاه توانسته‌اند در رتبه‌های برتر قرار گیرند که این مساله نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بالقوه خوبی در دانشگاه‌های متوسط و کوچک است.
ریاضی با بیان اینکه راه‌اندازی سیستم رویدادهای ورزشی در دانشگاه فردوسی برای ما حایز اهمیت بود، گفت: این سیستم توانست به صورت آنلاین به شرکت‌کنندگان خدمات ارایه کند. در مجموع دانشگاه فردوسی با مدیریت شایسته‌ای که داشته، توانسته این دوره از المپیاد را به خوبی به سرانجام رساند.
در ادامه این مراسم الهه عرب عامری، سرپرست نایب رئیسی بانوان در فدراسیون فوتبال، با اشاره به تعداد شرکت‌کنندگان دختر در سیزدهمین دوره از المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور، خاطرنشان کرد: در این دوره از مسابقات حدود 2500 شرکت کننده از 101 دانشگاه در قالب 249 تیم در 8 رشته به رقابت با یکدیگر پرداختند.
وی ادامه داد: در حاشیه این رقابت‌ها به نفرات و تیم‌های برتر 119 مدال طلا، 119 مدال نقره و 143 مدال برنز اهدا شد. همچنین حضور بازیکنان ملی‌پوش و لیگ برتری با لحاظ قوانین خاص در مسابقات سطح رقابت‌ها را بسیار افزایش داد.
عرب عامری عنوان کرد: همه داوران شرکت‌کننده در المپیاد سیزدهم مورد تایید فدراسیون‌ها بوده و ما برای قضاوت رقابت‌ها از 26 داور بین‌المللی، 14 داور بومی و تعدادی داور درجه یک و دو بهره‌مند شدیم.
سرپرست نایب رئیسی بانوان در فدراسیون فوتبال با اشاره به امکانات ورزشی دانشگاه فردوسی تصریح کرد: اماکن و تجهیزات ورزشی دانشگاه فردوسی در حد استانداردهای لازم بوده و ما برای نخستین مرتبه در برگزاری المپیادها تواسنتیم از استخر 50 متری استاندارد برای برگزاری مسابقات شنا استفاده کنیم.
عرب عامری اضافه کرد: در این دوره برای قضاوت بهتر داوران و افزایش سطح کیفی سیستم ویدیوچک در رقابت‌ها تعبیه شد. همچنین با تمهیداتی که اندیشیده شد، جریان مسابقات به صورت زنده با پخش زنده رادیویی همراه بود. خوشبختانه نزدیک بودن امتیازات تیم‌ها نشان دهنده افزایش سطح کیفی این دوره از رقابت‌ها بوده است.
وی برگزاری کل مسابقات المپیاد سیزدهم در دانشگاه را اتفاق بسیار مطلوبی توصیف کرد و افزود: این مساله موجب تسهیل نظارت‌ها و دسترسی آسان به اماکن ورزشی شد و افزایش انگیزه دانشجویان شرکت کننده را در پی داشت.
حمیدرضا طاهری در ادامه با بیان اینکه برگزاری این المپیاد توفیق بزرگی بود که به آن افتخار می‌کنیم، عنوان کرد: پیش از واگذاری برگزاری سیزدهمین دوره این المپیاد به دانشگاه فردوسی، امکانات دانشگاه بررسی و امکان‌سنجی‌ها صورت گرفت و براساس ظرفیت‌های دانشگاه اعلام آمادگی صورت گرفت.
وی ادامه داد: پس از میزبانی دانشگاه فردوسی برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها چارت المپیاد و احکام مسئولان آن توسط رئیس دانشگاه تهیه شده و کمیته‌های اجرایی راه‌اندازی شدند. در این مرحله نیز امکان‌سنجی مجددی از امکانات دانشگاه صورت گرفت و آمادگی برگزاری سیزدهمین دوره این المپیاد توسط دانشگاه فردوسی به وزارت علوم اعلام شد.
طاهری با اشاره به رویکردهای متفاوت دانشگاه فردوسی در برگزاری این دوره از المپیاد گفت: در نخستین جلسه ستاد برگزاری این المپیاد در دانشگاه قرار بر این شد نسخه‌ای جدید از المپیاد در این دوره ارایه شود، ما از دو سال پیش مشغول آماده‌سازی و استانداردسازی امکانات ورزشی دانشگاه بودیم. در این راستا دهکده بازی‌ها در دانشگاه فردوسی مستقر شد.
دبیر اجرایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان با بیان اینکه در جریان آماده‌سازی امکانات دانشگاه برای این المپیاد 5500 متر مربع به فضای ورزشی خود اضافه کرده است، اظهار کرد: همچنین نخستین پیست دوومیدانی استاندارد در بین دانشگاه‌های کشور و سالن ورزشی تخصصی بدمینتون در دانشگاه راه‌اندازی شده است.
وی اضافه کرد: همچنین خوابگاه‌ها و سلف‌سرویس‌های دانشگاه برای برگزاری این دوره از رقابت‌ها بازسازی و زیباسازی شده و نکات بهداشتی در آن مورد تاکید قرار گرفته است. علاوه بر این سیستم غذایی شرکت‌کنندگان به شکلی برنامه‌ریزی شد که متناسب با شرایط مسابقات باشد. ما در این دوره برای نخستین مرتبه سیستم رخدادهای ورزشی را به وزارت علوم پیشنهاد کردیم.
طاهری اضافه کرد: این سیستم برای این مسابقات راه‌اندازی شد و آموزش مجازی سرپرستان کل، صدور کارت‌ها، امکانات رفاهی، چتر وایرلس دانشگاه و...از طریق آن صورت پذیرفت. این نخستین مرتبه‌ای است که به طور کامل از این تکنولوژی در مسابقات بهره‌مند می‌شویم.
دبیر اجرایی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان با اشاره به جنبش داوطلبی که در حاشیه این المپیاد برگزار شد، اظهار کرد: برای این دوره از رقابت‌ها سیستم جذب داوطلبان ورزشی راه‌اندازی شد. امروز در رقابت‌های بین‌المللی ورزشی و در سطوح بسیار بالا از ظرفیت‌های داوطلبانه برای برگزاری مسابقات استفاده می‌شود و ما نمونه آن را در برگزاری رقابت‌های سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان کشور در دانشگاه فردوسی مشاهده کردیم.
طاهری با بیان اینکه قرار است سیستم داوطلبی ورزشی در دانشگاه فردوسی استقرار یابد، گفت: خوشبختانه کمیته حراست و انتظامات در این دوره همکاری بسیار خوبی با ما داشت. این تیم با ایجاد فضایی مطلوب و آرام زمینه را برای برگزاری هر چه بهتر این مسابقات فراهم کرد. 
وی با اشاره به رویکردهای فرهنگی این المپیاد خاطرنشان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی خوبی در معاونت فرهنگی دانشگاه صورت گرفت. باید توجه داشت سال 95 سال سختی برای دانشگاه‌ها بود اما مدیریت مالی دانشگاه تواسنت به خوبی از پس برگزاری این مسابقات برآید و کوچک‌ترین خللی در این حوزه وارد نشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.