۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
کد خبر: 406047

بازدید‌کنندگان در باورشان نمی‌گنجید که یک روحانی کار معرق انجام دهد و می‌گفتند: لباس روحانیت بر تن شما پوشاند‌ه‌اند و تقلبی هستید! بعد فی‌البداهه از او سؤال قرآنی می‌پرسیدند که ببیند حاج آقا درست می‌گوید یا نه!

معرق‌کاری در لباس طلبگی + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سال 1379 از رشته هنر جهاد دانشگاهی تهران فارغ‌التحصیل و برای تحصیل علوم حوزوی وارد شهر مقدس قم می‌شود، در تهران برخی رشته‌های هنری دانشگاهی و آزاد مانند طراحی و گرافیک را گذراند، با ورود به حوزه علمیه، با برخی گروه‌های هنری حوزه آشنا می‌شود که برخی در سطوح بالای کشوری فعالیت می‌کردند، با توجه به اینکه جو حوزه نسبت به هنرهای تجسمی مانند نقاشی، تذهیب و نگارگری چندان مطلوب نبود، با توجه به علاقه‌‌اش رشته معرق را انتخاب کرد، البته وی از قبل خوشنویسی و تذهیب را در حد حرفه‌‌ای کار کرده بود.

استقبال مراجع تقلید از کارهای معرق و منبت او که بیشتر حول کارهای قرآنی بود، باعث شد که این کار را با جدیت بیشتری دنبال کند.

حجت‌الاسلام روح‌الله افشار که هم اینک در سطح چهار حوزه در رشته تخصصی تفسیر علوم قرآنی تحصیل می‌کند،‌ حدود چهار سالی است رشته طب اسلامی را دنبال می‌کند، حدود 15 سال است که با معرق و منبت هم به تبلیغ معارف قرآنی می‌پردازد.

وی دو فرزند دختر و پسر دارد. همسرش نیز «عصمت داودی» از تذهیب‌کاران به‌نام است که وی را در انجام کارهای هنری‌‌اش کمک می‌کند، حجت‌الاسلام افشار علت روی آوردن به رشته معرق در کنار تحصیل دروس حوزوی را کار با چوب به عنوان موجود زنده‌ مطرح می‌کند که احساس سرزندگی و حیات را به انسان منتقل می‌کند، همچنین این کار موجب آرامش و راضی نگه‌داشتنش می‌شود.

وی علاوه بر کسب مقام‌های کشوری و استانی، در نمایشگاه‌های بین‌المللی قرآن و کتاب به عنوان یک طلبه مبلغ معرق‌کار حضور داشته است، از خاطراتش می‌گوید، اینکه بازدید‌کنندگان در باورشان نمی‌گنجید که یک روحانی کار معرق انجام دهد و حتی بیان می‌کردند: حاج آقا لباس روحانی بر تن شما پوشاند‌هاند و شما را اینجا گذاشتند و تقلبی هستید! حجت‌الاسلام افشار هم در پاسخ بیان می‌دارد که قبل از ورود به حوزه رشته هنر را دنبال کرده است و الان در رشته دکتری علوم قرآنی در حال تحصیل است، بعد فی‌البداهه از وی سؤال قرآن می‌پرسیدند که ببیند حاج آقا راست می‌گوید یا نه!

در همه نقاط ایران برای تبلیغ دین و طب اسلامی حضور یافته و آثارش در شهرهایی مانند تهران،‌ اصفهان و مشهد به نمایش گذاشته شده، حتی برای نمایش آثار معرقش در نمایشگاهی در استانبول حاضر شده، البته حضور وی در نمایشگاه‌ها باعث می‌شد که برخی هم‌لباسی‌هایش با شوخی و طعنه به وی بگویند: شما دارید کار می‌کنید؟! چند تا برش روی چوب بزنید تا باورمان شود!  

البته نوع تبلیغش هم متفاوت است در مناسبت‌های مذهبی مانند اعیاد شعبانیه با کار معرق تبلیغ می‌کند و در ماه مبارک رمضان به تبلیغ فقه روی می‌آورد و گاهی در تبلیغ هم به ارائه طب اسلامی می‌پردازد، آنچه در ادامه می‌آید برخی فعالیت‌های حجت‌الاسلام افشار در زمینه معرق است:

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.