حجت الاسلام عبادی گفت: رئیس‌جمهور موضوع مدرک تحصیلی «حسین فریدون» را بررسی و صحت و سقم آن را مشخص و نتیجه آن را به مردم اعلام کند.

رئیس‌جمهور درباره مدرک تحصیلی برادرش شفاف‌سازی کند

به گزارش قدس آنلاین،حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، به مدرک توصیه‌ای تحصیلی حسین فریدون دستیار و برادر رئیس‌جمهور اشاره و اظهار کرد: باید مسائل مرتبط با افراد پیرامون رئیس‌جمهور شفاف‌سازی شود.

وی افزود: رئیس‌جمهور موضوع مدرک تحصیلی حسین فریدون را بررسی و صحت و سقم آن را مشخص و نتیجه آن را به مردم اعلام کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در مجموع، همه مسئولان باید مراقب افراد پیرامونی خودشان باشند تا از جایگاه‌شان سوء‌استفاده نکنند، تصریح کرد: اگر مسئولان مراقب اطرافیانشان نباشند، موجب به وجود آمدن رانت و یا فساد اقتصادی می‌شود. زیرا آسیب آن در وهله اول به خودِ مسئولان باز می‌گردد، بنابراین بیش از هر کس دیگری، مسئولان باید مراقبت کنند.

حجت‌الاسلام عبادی یادآور شد: رئیس‌جمهور باید به برادرش بیشتر توجه کند و اگر تخلفی نیز صورت گرفته، آن را بدون مماشات مورد بررسی قرار دهد.

وی با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه در کابینه دولت یازدهم خط قرمزی برایش وجود ندارد، اظهار کرد: طبیعتاً اگر هر جرمی، چه درباره نزدیکان سببی و چه درباره نزدیکان سیاسی و اجرایی، ثابت شود و اقدامی صورت نگیرد، به معنای این است که مسئول مربوطه خط قرمزی برایش در این باره وجود دارد.

نماینده مردم بیرجند در مجلس درباره رسیدگی به پرونده تحصیل سفارشی برادر و دستیار ویژه رئیس‌جمهور، تصریح کرد: کمیسیون آموزش مجلس می‌تواند به صورت موردی موضوع را بررسی کند، البته سایر دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات نیز می‌توانند به این موضوع ورود کرده و آن را مورد بررسی قرار دهند.

حجت‌الاسلام عبادی با بیان اینکه متأسفانه در ادوار مختلف شاهد سوء‌استفاده نزدیکان برخی مسئولان بوده‌ایم‌‌، خاطر نشان کرد: مهم‌تر از برخورد با متخلفان، این است که مسئولان در انتخاب افراد دقت کافی داشته باشند و دستگاه‌های مربوطه نیز باید قانون‌مدار بوده و در برخورد با افراد تفاوت و مماشاتی قائل نشوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.