۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵
کد خبر: 407169

معاون دانشجویی مرکز حقوق بشر اسلامی با اشاره به اقدامات برخی از کشورها در زیر پا گذاشتن حقوق بشر گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه ناقض‌ترین کشورهای حقوق بشر هستند.

ناقض‌ترین کشورهای حقوق بشر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدصادق فقفوری معاون دانشجویی مرکز حقوق بشر اسلامی(صلح زیبا)  در میزگرد "حقوق بشر و کشورهای مسلمان" که در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، با اشاره به تناقض غرب در مسئله حقوق بشر، اظهار داشت: کشورهای غربی به حقوق بشر ساخته دست خود نیز اعتقاد ندارند.

وی گفت: آمریکا، انگلیس و فرانسه چند سال پس از تدوین و تهیه اعلامیه حقوق بشر جهانی این سند را پذیرفتند و به آن ملحق شدند، به طوری که با اینکه این اعلامیه مطابق میل آمریکایی‌ها نگاشته شد، اما آمریکا حدود 23 سال طول کشید که به آن ملحق شود.

معاون دانشجویی مرکز حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه کشورهای غربی برای پیوستن به اعلامیه حقوق بشر شروطی را تعیین کردند، گفت: در حوزه عمل نیز شاهد هستیم که این کشورها در 4 حوزه حقوق سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی و زیست محیطی و بیولوژیک نیز حقوق اعلامیه‌های جهانی را زیرپا گذاشتند.

فقفوری گفت: انگلیس، فرانسه و آمریکا ناقض‌ترین کشورهایی هستند که حقوق اعلامیه‌های جهانی و بین‌الملل را نقض کردند.

وی با اشاره به آماری از وضعیت حقوق بشر در آمریکا گفت: براساس آمارهای اعلام شده اف بی آی، هر روز یک سیاه‌پوست در آمریکا توسط یک سفیدپوست کشته می‌شود و حتی محاکمه پلیس‌های سفیدپوستی که اقدام به کشتن سیاه‌پوستان کرده‌اند، متفاوت است.

معاون دانشجویی مرکز حقوق بشر اسلامی افزود: فاصله و میانگین درآمدهای فقیرترین و غنی‌ترین افراد در آمریکا 17 برابر و تا جایی در انگلستان و فرانسه 25 برابر است.

فقفوری تصریح کرد: کشور آمریکا و انگلیس در زمینه حقوق علوم زیستی از جمله کشورهایی هستند که با اقدامات خود بیشترین حجم لایه ازون را تخریب کرده‌اند و در حقوقی مانند علوم بیوتیک نیز آمریکا پیش قراول جنگ بیولوژیک در جهان است تا جایی که شاهد محصولات تراریخته آن برای از بین بردن مردم هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.