نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری شیراز چراغ راهی برای توسعه این صنعت است، گفت: فراکسیون گردشگری مجلس از طرح جامع گردشگری شیراز حمایت می‌کند.

 حمایت از طرح جامع گردشگری شیراز در مجلس/ توجه به انواع گردشگری در طرح جامع

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، بهرام پارسایی بعدازظهر امروز در جلسه کمیسیون گردشگری شورای شهر با اشاره به اینکه طرح جامع گردشگری شیراز چراغ راهی برای توسعه این صنعت است اظهار داشت: بدون داشتن برنامه جامع نمی‌توان به توسعه پایدار در صنعت گردشگری دست یافت و فراکسیون گردشگری مجلس از طرح جامع گردشگری شیراز حمایت می‌کند.

وی با بیان اینکه چشم‌اندازهای توسعه بدون داشتن یک برنامه مدون محقق نمی‌شود گفت: برنامه مدون در حوزه گردشگری امکان حضور بخش خصوصی را در این بخش تسهیل می‌کند و توسعه این صنعت را به همراه دارد.

پارسایی با بیان اینکه براساس نیاز شهر شیراز تهیه طرح جامع گردشگری در شورا تصویب شد، افزود: از تیرماه 94 قرارداد بسته شد که با تهیه این طرح ظرفیت‌های بالقوه گردشگری شیراز بالفعل می‌شود. 

نماینده مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه یکی از راه‌های حل مشکلات بیکاری و معضل خانواده‌ها و جوانان از مسیر گردشگری می‌گذرد، خاطرنشان کرد: با تکمیل و فراهم کردن بستر لازم این طرح اجرایی و به توسعه شهر شیراز کمک می‌کند.

وی در پاسخ به این سئوال که این طرح بیشتر گردشگران داخلی را مد نظر دارد یا گردشگر خارجی تصریح کرد: در این طرح همه نوع گردشگری و گردشگران لحاظ می‌شود اما با توجه به اینکه درآمد گردشگر خارجی 7 برابر درآمد گردشگران داخلی است به این امر توجه ویژه شده است. 

علی راستگو، رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر شیراز در این جلسه گفت: شهر شیراز نخستین شهری است که برای تهیه طرح جامع گردشگری اقدام کرده است و مشاورین طرح جامع گردشگری و برند شهر شیراز با قرارداد 16 ماهه کار خود را از سال گذشته شروع کردند.

وی گفت: پس از گذشت 12 ماه با توجه به وضعیت گردشگری در شیراز از جمله بافت تاریخی، بعد مذهبی و سومین حرم اهل بیت، وضعیت تاریخی و فرهنگی در این طرح الگوسازی شده که در جلسات مختلف این الگوها بررسی و پس از تکمیل در صحن علنی شورا مطرح می‌شود.

راستگو افزود: در حال حاضر 60 درصد کار انجام شده که باید ظرف چند ماه آینده کامل شود و در تکمیل این طرح تمامی فاکتورهای تاثیرگذار از جمله وضعیت اقتصادی و تورمی زمان حال و آینده لحاظ می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.