قدس آنلاین: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار سال و ضرورت تعریف پروژه‌های در حوزه اقتصاد مقاومتی، سه پروژه در حوزه معدن در خراسان رضوی تعریف شده است.

۳ پروژه معدنی در حوزه اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی تعریف شده است
به گزارش قدس آنلاین، راضیه علیرضایی ظهر امروز در چهاردهمین اجلاس هیئت عمومی عادی سالانه نظام مهندسی معدن ایران در مشهد اظهار کرد: برنامه توسعه استان خراسان رضوی مبنی بر توسعه معادن استان است.
وی با تأکید بر تغییر نگاه مسئولان در موضوع معدن گفت: تغییر دید مسئولان به مبحث معدن، قطعا جایگاه معدن را که تابلو توسعه است، تغییر می دهد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: تمرکز جمعیتی در مراکز شهری خراسان رضوی این استان را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است اما فعالیت‌های بخش معدن می‌تواند توازن  را در خراسان رضوی ایجاد کنند.
علیرضایی با اشاره به میزان سرمایه گذاری در بخش معدنی استان خاطر نشان کرد:  در بحث تولید ۱۰ میلیون تنی فولاد در خراسان رضوی، هشت هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری ۱۴۴ میلیون یورو مصوبه از صندوق توسعه ملی داریم که از این میزان ۱۳۳ میلیون یورو مربوط به بخش معدن است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری سال ۹۵ به نام  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: با توجه به شعار سال و ضرورت تعریف پروژه‌های در حوزه اقتصاد مقاومتی، سه پروژه در حوزه معدن در خراسان رضوی تعریف شده است.
وی با بیان اینکه ورود سرمایه به برخی از بخش های معدنی دشوار است، اضافه کرد: با مزایده مناطق آزاد، فرآیند سرمایه گذاری روند بهتری پیدا می کند.
علیرضایی گت: اگر معادن گریدبندی شوند و برای رعایت نکات مربوط به ایمنی و زیست محیطی، تشویق هایی در نظر گرفته شود، قطعا شاهد پیشرفت حوزه معدن و رونق اقتصادی در این بخش هستیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.